Jag har använt picnik.com för att förbättra mina bilder tidigare, tyvärr stänger de ner sidan nu i April.
Jag hittade dock en som verkar vara väldigt lik picnik. Ett tips för er som vill ha ett redigerings program som är gratis OCH enklare än tex photoshop eller gimp.
klicka fram en bild och prova dig fram med de olika verktygen i vänstersidan. Ge det en halvtimme och du har garanterat hittat många bra knep för att göra dina bilder tex skarpare.
Jo det håller jag med om. Och har man aldrig använt nått snarliknande program innan så kan det säkert uppfattas som rena grekiskan.
Men bäst är det, och visst, inte gratis heller.
Adobe Lightroom4 har kapat ned tiden på mitt efterbehandlings arbete till kanske halva tiden och är riktigt prisvänligt runt 1200:- Kan närmast jämföras vid ett digitalt mörkrum med en grym katalogiserings del. Ihop med camera raw och cs6 är det the bomb.
Börja med photoshop elements lägg lite tid på det och ni kommer få mycket i gengäld i form av snyggare bättre bilder.
Faktum är att picnik inte har lagt ner utan bara flyttat till Google+.
Det enda du behöver för att fortsätta använda tjänsten är att skapa ett gmail-konto.
NOT: Det kan vara lite svårt att navigera sig fram till picknik då det finns en massa olika alternativ. Om folk har problem att hitta så skulle jag kunna göra en snabb film där man ser hur man ska gå till väga för att komma till picknik.
Gjorde snabbt en liten video ifall någon skulle behöva hjälp. Det blev lite många inzoomningar så om ni vill så kan jag lägga upp videon utan inzoomningar. Sista inzoomningen när jag sparade bilden på skrivbordet gjorde jag pga att en privat mapp kom upp som innehåller massa lösenord, något som jag gärna låter vara osett. Men som sagt säg bara till så laddar jag upp versionen utan inzoomningar om ni föredrar det.