Pansarmalar med räkor/räkyngel

min fråga är kan man ha pansarmalar med räkyngel äter dom upp dom??
alltid vart en fråga ja tänkt på aldrig sett nån pansarmalar göra det men kan dom det?
tänkte att det skulle vara nice att ha dom så dom äter upp alla små maskar i räkakvariumen.

Normalt sätt så äter alla fiskar räkor om de får plats i deras munnar, men pansarmalar är extremt snälla och jag tycker de är lata på att jaga sin föda. (Iaf de jag har haft)
De kan gå men garanti finns det ju aldrig. Se till så att karet är extremt välinrett med skydd till räkorna, samt snåla inte på maten om du tänker prova. Men klart har du maskar i dina kar så fodrar du redan för mycket så… :hehe:

tänkte typ små mini pansarmalar…

Tänk bara på att även om pansarmalarna är små så växer dom och kräver större utrymme än vad ett räkkar är.
Skall man blanda malar och räkor så är det bättre att ha ett för stort kar. 180 L och större är min rekommendation.
Sen så vill malar ha bra cirkulation på vattnet med. Räkor som fixar det är Amanos, de är med väldigt kaxiga.

nej asså det finns dvärg pansarmalar har några olika sorter som blir typ 2-3cm bara …

Även om de bara blir 3-4 cm (beroende på art) så kräver de mer plats än vad ett räkkar i regel är stort. Minst 60 L iaf. Allt under det är djurplågeri.
Och som skrivet innan så kräver de mer cirkulation än vad räkor vill ha.