Ja ni, jag vet inte vad som händer i mitt andra klassens körsbärskar. Jag har “hittat” (:mrgreen:) tre stycken som inte riktigt ser ut som de andra.
Vad tror ni? Det är de två till höger. En med sadel och en utan.
Ja ni, jag vet inte vad som händer i mitt andra klassens körsbärskar. Jag har “hittat” (:mrgreen:) tre stycken som inte riktigt ser ut som de andra.
Vad tror ni? Det är de två till höger. En med sadel och en utan.
förmodligen är det så ja!
fränt :lol:
Jag gillar dem! de glänser, och ser mer rejäla ut!
Jag har även några blekfisar, men de ser mest ut som andrahandssortering vilket dessa inte gör.
något OT , men är det någon som vet vart man kan få tag på rena ursprungskörsbärsräkor?
hehe i zoobutiken i lidköping hans körsbär köpte han för LÄÄÄÄNGE sedan sen har dom gått i ett kar och ser riktigt trökiga ut nu
Hehe inte fan åker jag ända till Lidköping för att köpa dassiga körsbär när jag har ett gäng hemma! :evilgrin:
Jag vill ha ursprungsräkan!
Inga blekfisade rödingar.
Du DarkInNight, Jag håller fullständigt med dej dom är ju jättesnygga ju:shock:, vill också ha sådana, gillar synen på sista bilden:thumbs::thumbs:!!!
Får du räklingar på dem i framtiden som du vill bli av med så ställer jag mej nu först i kön:D:D:D!!!
Kul att jag inte är ensam om att tycka de är snygga !
Har funderingar på att ordna upp ett eget kar till de tre räkor som ser ut såhär… men har inte bestämt mig ännu om det är värt det … . :roll:
Nu ska vi se…
hittade lite info ang ursprungsräkan
Neocaridina denticulata sinensis (Neocaridina heteropoda)
http://shrimpwiki.com/neocaridina/neocaridina_heteropoda.shtml
Jag får väl åka till asien och räkla (ja eller vad nu motsvarigheten till att fiska heter om man ska fånga räkor) några ursprungsräkor… :mrgreen:
Såg några väldigt bruna räkor på brommazoo sist. Glömde fråga vad det var förnågot.:roll:. gick lite enstaka i flera burkar. Mellerat bruna och snygga-![]()
Hmmm…verkar som det är samma räka som Rainbow när man läser informationen:???
Tycker dom ska ffå ett eget kar jag:D:D:D!!!
Jasså du tycker det? :roll:
. … Det gör jag med!
Men jag måste överlista sambo så han inte märker att det uppstått ett nytt litet akvarium. . . det var visst nog för länge sedan, men det vet jag ingenting om! :lol:
Ang rainbow har jag ingen aning, skulle vilja få en räkexpert hit till tråden som kan reda ut det här!
Det står så pi den där länken du bifogade, men jag kanske läste galet:roll:
Ja du får överlista sambon där för ett till kar måste du ju bara ha va;):lol::lol:!!!
Fortsätter här i tråden nu när jag flyttat räkorna till ett annat kar.
Så här ser de ut i dagsläget…
Ser ni dem? :lol:
Jag tror faktiskt jag har två honor och en hane, alternativt två hanar och en hona, men jag är mer säker på två honor och en hane!
Uppdaterar min tråd med några bilder.
Nu är de fullvuxna! Tyvärr hittar jag inte den tredje, så jag förmodar att den kolat ![]()
Nu gör ju inte bilderna dem rättvisa
, men ni får en hint!
Ser ni den silverglittrande? Jag har guld och silverräkor!!
Synd att en har dött av de 3:( men det kanske blir flera bland alla dina 200 körsbär om du letar:)!!
Vad är det för kön på dessa 2, hanne och hona:D??
Föresten är inte Rainbow samma som körsbär det är en annan art ur samma släkte som dessutom blir större.
Rainbow är Caridina, då borde de väl inte tillhöra samma? Eller?
Jag ska faktiskt byta till mig några helbleka räkor nu i dagarna, får se hur det utvecklar sig. ![]()
Jag är lite osäker på kön, men jag misstänker att de två på bilderna är honor. När jag kollar på äldre bilder så ser jag tydligt vilken som är hanen, så jag tror det är han som försvunnit ![]()
Oki, då ser jag fram emot att få se nytillskotten sen då:D:D!!!
Haha jag tror inte de är så mycket att se. Andra sorteringens cherrys av värsta sorten, typ . Men jag är förväntansfull och hoppas att de saknar all tillstymmelse till färg :mrgreen:
Tur det finns sådana här idioter som tar hand om alla oönskade icke-färgade räkor :evilgrin: ![]()
Ja visst är det tur att vi idioter finns som tycker dom är vackra, annars skulle inte körsbär utan färg existera ju tillslut:mrgreen::mrgreen: