Som rubriken låter,nån som har koll på ett ungefär ? ( Nu när man blivit “pappa” igen !)
i mitt 312 liters så tror jag att jag klarar 80-90% av avkomman cr/cb .
är så klart inte hel nöjd med det!
man vill ju klara alla liven!
80-90 % :shock: Det e väl skitbra om du ursäktar uttrycket ! Hur gör du då ?
har ett stort inner filter som insuget är täckt med syrrans dam strumpa, så inga ynglar tar sig in.
massor av mossa samt andra växter, regelbundna vatten byten,matar inte jätte mycket heller.
jag kanske bara har tur!
Jag tycker också att den prosenten är kanonbra även om man vill klara alla bebbarna
!!!
Nu har jag blivit riktigt nojjig !!Sett att den ena honan släppt iväg sin kull,ser tre,fyra små på glaset,samtidigt ser jag ett hemskt planaria mc-gäng på ena mossbollen !!
Eller mc-gäng,nja kanske inte,de har kanske parkerat hojjarna bakom mangrove roten ? (Ursäkta att jag fantiserar !) :roll:
Utgör de nåt hot mot mina små räkbarn ? Vad göra ?
Frugan säjer att jag oroar mej mer för mina räkor än mina egna ungar ! Typiskt fruntimmer ! :hehe:
Vadå, ungarna kan väl klara sig själva
Tror att dina räklingar är säkra, då planaria inte rör dessa.
Ta en öl och chilla, så skall du få se på babyboom !
Du Skreaskalle, du är för kul du :lol: , MC-gäng :lol: :lol: !!!
Det händer att jag placerar finare räkyngel i yngelkassar och då försvinner det i stort sett aldrig nått yngel. Lättare att mata och lättare att ynglerna hittar maten. Skall också säga att jag placerar shrimpsoil i botten samt lite mossa.
Funkar kanon om man får finare yngel som man vill odla vidare på.
Hmmmm, det där var ju ingen dum idé, tror du det funkar att släppa en hona med rom i yngelkassen för att när hon släppt ynglen släppa ut henne igen, då skulle man ju ha alla ynglen i kassen på en gång
???
Du får ha väldigt finmaskat nät i yngelkassen, räklingar är 2mm stora
Tack Tony ! Tar 2 och vibrerar… :?