Hej!
Jag tänkte använda snäckor i mina akvarium för att äta upp överbliven fiskmat och på så sätt förbättra vattenvärdena.
Någon som vet vilken art som är mest effektiv?
Jag är väldigt förtjust i både Posthorn och Physa, så det beror ju på i vilken storlek du vill ha dom i.
Och jag slår ett slag för äppelsnäckor ![]()
Men kom ihåg att släppa ner en bit broccoli varje vecka i alla fall. De äter konstant ![]()
Sandsnäckor är också ett alternativ:D!!
Äppelsnäckorna är trevliga men de skitar också ner plus att de kan ge sej på att börja knapra på en del mer delikata växter:D
Kan vara bra att veta storlek på karet när det gäller Äppelsnäckor.
Kapar tråden lite för att fråga hurvida posthorn äter växter?
Physor klarar jobbet bra, men det är ju som sagt vilken storlek du vill ha. Bra med physor är väl att de även uppskattas som mat. ![]()
Jag har iaf aldrig haft Posthorn som ätit på växterna, trots mycket sparsam matning.
Jag kan inte ha posthorn och hygrophila polysperma i samma kar. Inte heller limnophila aromatica ![]()
Men sen käkar mina posthorn allt. Även döda eller döende räkor, trots daglig utfodring.
Mina posthorn har en tendens att knapra på mina flytväxter, vet dock inte vad dom heter men typ musselblomma tror jag det finns nått som heter.
Sen så tycker jag dom håller efter bra i akvariet, riktigt glupska jäklar.
Tror jag satsar på Posthorn. Karet de ska gå i är ett 240, hur många tycker ni jag ska ha då?
10 st kan väl vara bra att börja med, de lär ju bli fler efter hand.
Posthorn äta växter? Det måste jag nästan argumentera som helt omöjligt… Deras tänder klarar absolut inte av det i mina ögon i alla fall.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag röstar också på posthorn,dom är ena jäklar på att städa upp ![]()
Har inte heller råkat ut för att mina posthorn käkar sönder växterna
Och då har jag en del finbladiga växter ![]()
Värme