Osmose-billiger.de

http://www.osmose-billiger.de/Umkehrosmose-Wasserfilter:::1.html

ROfilteranläggningar - very very cheap. Frakt til Sverige: 9,90 € :shock:

They sell their filters for dumpingprizes to get into the market. It is up to you to decide if you want to support this and save money or rather buy from an established dealer.

Det var verkligen ett bra pris!!!
Kommer troligen köpa ett nästa månad :smiley:
Tack för infon JenL, det uppskattas :slight_smile:

Tack för tipset! Riktigt bra pris, beställde direkt en modell för €59 plus frakt, och den ska enligt deras uppgifter alltså komma nästa vecka nån gång, om någon är orolig för problem kan ni ju fråga hur det gått för mig näst-nästa vecka.

Jag har funderat på att skaffa RO sen kommunen började plocka bort det mesta kalket i kranvattnet men lämna allt magnesium, och nu kom det här tipset extra lämpligt eftersom jag nyligen råkade bli med diskusfiskar också.

Ja jag ska fråga då :slight_smile: för jag ska troligen beställa en efter den 27:e nästa månad :stuck_out_tongue:

Fungerar detta system som ett vanligt RO system baserat på att man spolar bort en massa vatten för att få en mindre del av vattnet renat?

Undrar vad vattenåtgången blir totalt för 30L renat vatten genom RO?

Hobby Umkehrosmose Wasserfilter 1:4
Profi Umkehrosmose Wasserfilter 1:4
Vitana Umkehrosmose Wasserfilter 1:4
Vitana Pro Umkehrosmose Wasserfilter 1:4
Vista Umkehrosmose Wasserfilter 1:2

OK Jen, there will be some waste of tap water in the process.
Which model is suitable for a few shrimptanks?

I am not an expert. You need to check how much liters they produce per day and decide if that is enough for you. I myself have a 300 Gallons per day (GPD) Direkt Flow Osmosanläggning, that gives up to 1200l per day.

You’re a big consumer then.

I only use 300l per week though. :wink:

Haha då förstår jag att man vill ha större model Jen :slight_smile:
Jag har typ 70l i veckan som jag byter, men jag kommer skaffa fler akvarium sen men vilken model rekommenderar du till det?
Jag har ju vatten som ingår i hyran oxå så för mig är ju spillvatten inte det största problemet, och jag skäms inte över att använda mycket vatten för det finns andra där jag bor som slösar värre XD

Mvh

Thankyou Jen, Have ordered one today! Was a little confusing cause it was all in german and I havent spoken that since school! Miss Welcome (yes that was her name!) would be so proud of me :slight_smile: What do you put in your ro water before putting it in your tank?
Thanks again
Karen

Hi Karen,

depends on what räkor you want to keep. I only keep my neocaridinas in normal kolfiltrerat water. For the other shrimp (Taiwan, Red Bees, sulawesis, tigers, etc) I use Saltyshrimp Mineral salts. But there are other Mineral salts from other companies as well that you can use.

Thanks, So my red crystals and yellow shrimp will be ok in just ro water? I bought dennerle crusta mineral but I dont like using it cause it never seems to dissolve and I end up with white bits all over. What about fish…what do they need? Sorry to keep asking questions.
Thanks
Karen

No. If you use RO water you NEED to use some sort of mineral salt or mix the RO water with your normal tap water. RO water has a GH and KH of 0 and a very low conductivity (0-15). Shrimps need a GH of at least 5, otherwise they will get problems with their skal. Crystal Red should have a conductivity of around 200. Yellow Fire can have more. Either way, you need to measure the GH in the end. The fish cannot survive in just RO water either.

You can use the following mineral salts (those are the ones I know):

• Saltyshrimp Bee Mineral GH+
  • Mosura Mineral Plus
  • Shirakura Liquid Mineral CA+

I think they all dissolve totally.

Vad tror du om sera’s mineral salt?

Thanks again Jen I will look into these. Sounds like a dumb question but how do you measure the conductivity? Never came across that before but then again I am new to this!
Karen

Den här köpte jag dock ej en konduktivitetsmärare men den fungerar på ungefär samma sätt.
http://www.ebay.co.uk/itm/230735539503?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Den mäter TDS och enligt rekommendation skall man ligga på ca 220 ppm.

Thankyou Clas will look out for one of those. Glad to see it doesnt cost loads!
Thanks again
Karen

Det var den billigaste jag hittade. Kanske inte den bästa?