Oscar (Ny på räkor) presenterar sig!

Hej allihopa,

[b]Om mig och vad jag kan :wink:

[/b]Först och främst vill jag bara säga att jag är totalt grön när det kommer till akvarium (Jovisst hade jag akvarium när jag var typ 8-9 kanske, men det räknas nog inte xP). Men jag är nu ute efter att börja med denna hobby igen. Därför så kommer ni nog att tro att jag är lite knäpp ibland, men det är verkligen så att jag vill inget annat att alla liv ska ha det bra (Dock så går det inte överstyr, men jag älskar verkligen djur).

Men mer om mig som person så är jag utbildad Anläggare med inriktning på stensättning. Har även gått nån flummig kurs om el så det kan nog komma en del DIY saker från mig :lol:. Dock så ska ni nog inte fråga mig ang. el då jag inte är mer än duglig på det (Gör dock alltid säkra saker, men har då tänkt igenom allt ett par hundra gånger först!)

Elen är också mest för att dra kablar själv vid t.ex. trädgårdsanläggning (Min största “passion”), så detta med småpill är mest för sköjs skull. Men nu ska jag sluta tjata om el o annat tjafs! Jag är 19 (20 iår iaf =)) år gammal btw!

[b]Varför är jag då på ett räkforum när jag ska starta ett till synes vanligt nybörjarakvarium?

[/b]Det är så att jag har ganska mycket av allt utom plats, :wink: så därför har jag funderat länge på att starta ett litet akvarium, detta är ju dock svårt med fiskar i. Därför letade jag efter nått mindre som man kan hålla på med i ett akvarium, sedan jag hittade alla dessa sorters räkor så är jag såld :). Men mer om detta i en egen tråd så att ni orkar läsa allt här!

Första intryck av hemsidan

Hittade detta forum efter lite vilt googlande för info om räkor. Och först tänkte jag bara att det verkar bra med ett forum som detta och sedan efter att jag läst en massa så känns det verkligen som detta är ett perfekt ställe!

Det verkar verkligen som alla är väldigt trevliga och hjälpsamma här, har varit på några ställen som detta förut. Men oftast tycker jag att det är mest prestige mellan olika “experter” (Inga namn nämnda iom detta :roll:).

Hoppas ni kommer att gilla mig och att jag kanske kan hjälpa nån någon gång iaf :!:

Hej Oscar och välkommen till vårt glada gäng nere i räkträsket:D:D!!!

Välkommen
Alla är vi nybörjare i början så det finns inge knasiga eller dumma frågor :wink:
Som du skriver är alla på forumet väldigt trevliga hoppas du kommer trivas hos oss :smiley:

Välkommen hit!
Hoppas du kommer trivas i vårt glada gäng! :smiley:
Ställ frågor om du har några, alltid någon som svarar. Och ibland blir det långa, härliga utbredningar…

Välkommen in! :slight_smile:
Du ska se att detta ÄR också ett mycket trevligt forum! :wink:
Jag är också rätt så nybörjare på räkor och har inte hållit på så länge med akvarium men håller på att lära mig och uppskattar ställen som detta där det är lätt att få råd och tips och lätt att ställa frågor för det finns alltid någon som kan hjälpa till!
Kul att du var en hängiven chilihead också!! :wink:

Välkommen Oskar!:thumbs:
Kul med en till räkentusiast. Nu har du allt roligt framför dej! Det finns så många sorters räkor. De blir bara fler och fler hemma.

Välkommen! :smiley:

Välkommen!
Ja det finns verkligen massor av bra information här och alla är jätte trevliga och hjälpsamma. Jag har lärt mig massor härifrån.

Välkommen :smiley: Jag är också helt grön när det gäller räkor - har inga ännu.

Alltid trevligt med nya medlemmar. Som van stensättare kanske du inreder ditt akvarium så vi vanliga häpnar…man vet aldrig.:hehe:
Verkar rätt vanligt att man börjar här innan man köpt räkorna.
Och det är bra!
Mycke av inredningen är både snygg och direkt hjälpsam för de olika sorterna räkor:thumbs:
Eftersom karen behöver gå-in-sig ett tag så spar man tid på att Fråga/läsa innan.
Då är det trevligt att läsningen har lite humor och är omtänksam/artig.

Fråga på! Jag är oxå ny men har fördelen att bo några kvarter ifrån saga09 som är nygammal på räkor.
Naturligtvis är alla rädda om sina egna uppfödningar, växter och stammar men om man säljer/delar med sig så kan man få/köpa tillbaka den dan nåt inträffar och ett eller flera akvarium kraschar.

Lycka till…och återigen Välkommen.

PS Här älskar vi bilder…Heldre en dålig bild än ingen alls!

Varmt välkommen hit!

Hej o varmt välkommen till oss:thumbs:

Välkommen!! :thumbs:

Välkommen Välkommen

Mycket välkommen till redbee!

Välkommen! Jag är också ny här, och har direkt fastnat på detta trevliga forum.

Håller precis på att starta upp mitt första räkakvarium.