Hej allihopa,
[b]Om mig och vad jag kan ![]()
[/b]Först och främst vill jag bara säga att jag är totalt grön när det kommer till akvarium (Jovisst hade jag akvarium när jag var typ 8-9 kanske, men det räknas nog inte xP). Men jag är nu ute efter att börja med denna hobby igen. Därför så kommer ni nog att tro att jag är lite knäpp ibland, men det är verkligen så att jag vill inget annat att alla liv ska ha det bra (Dock så går det inte överstyr, men jag älskar verkligen djur).
Men mer om mig som person så är jag utbildad Anläggare med inriktning på stensättning. Har även gått nån flummig kurs om el så det kan nog komma en del DIY saker från mig :lol:. Dock så ska ni nog inte fråga mig ang. el då jag inte är mer än duglig på det (Gör dock alltid säkra saker, men har då tänkt igenom allt ett par hundra gånger först!)
Elen är också mest för att dra kablar själv vid t.ex. trädgårdsanläggning (Min största “passion”), så detta med småpill är mest för sköjs skull. Men nu ska jag sluta tjata om el o annat tjafs! Jag är 19 (20 iår iaf =)) år gammal btw!
[b]Varför är jag då på ett räkforum när jag ska starta ett till synes vanligt nybörjarakvarium?
[/b]Det är så att jag har ganska mycket av allt utom plats,
så därför har jag funderat länge på att starta ett litet akvarium, detta är ju dock svårt med fiskar i. Därför letade jag efter nått mindre som man kan hålla på med i ett akvarium, sedan jag hittade alla dessa sorters räkor så är jag såld :). Men mer om detta i en egen tråd så att ni orkar läsa allt här!
Första intryck av hemsidan
Hittade detta forum efter lite vilt googlande för info om räkor. Och först tänkte jag bara att det verkar bra med ett forum som detta och sedan efter att jag läst en massa så känns det verkligen som detta är ett perfekt ställe!
Det verkar verkligen som alla är väldigt trevliga och hjälpsamma här, har varit på några ställen som detta förut. Men oftast tycker jag att det är mest prestige mellan olika “experter” (Inga namn nämnda iom detta :roll:).
Hoppas ni kommer att gilla mig och att jag kanske kan hjälpa nån någon gång iaf :!: