Ormhassel

Jag har en torkad gren ( mkt torr!) ormhassel. Jag tänkte den skulle ner i mitt större räkkar. Har läst gamla trådar angående detta,både för och emot men undrar om någon har egna erfarenheter hur det ev påverkar vattenkvaliteten?

Du kan använda den det är inget problem, jag har inga själv i mina kar men jag har rosenrötter vilket också fungerar bra, den kommer att flyta från början tills den sugit åt sej vatten:)

Ok vad bra! Då provar jag :slight_smile:
Rosenrötter låter spännande !

Jag har en större rot på balkongen som jag ska använda senare i ett kar en rosenrot men vill att den torkar först:)

Har försökt hitta ormhassel här och jag vet att det finns i trädgårdar, får se när jag hittar på komposten ute i skogskanten där de lägger allt:)