Som rubriken säger så är jag intresserad av hur crystal räkor korsas höger och vänster för att få fram all dessa egenskaper dem har. Så som mosura, kingkong, redruby, pinto och andra korsningar också om hur en S+ stam skall odlas för att nå bästa resultat.
Är det tidskrifter som gäller eller är det någon som plitat ihop en god instruktion på nätet om det?
Vad jag vet finns ingenting nerskrivet hur man korsar fram olika varianter. Jag tror de som verkligen kan detta och lever på det håller sina erfarenheter för sig själva.
Astrid Weber tex som var först med sina Pinto sålde mängder av dessa till bla Japan och Taiwan för extrema styckepriser.
Jag skulle tippa hon var ganska hemlighetsfull hur hon korsade fram dessa från början.
Jag har själv snart fått fram egna pintos med enbart Taiwanbees och Blå tiger som start så att säga.
När det gäller Taiwanbees från början så är det en spontanmutation som plötsligt uppstod från rosafärgade Snowhites i Taiwan.
jag tror mutationerna tillkommer när det blandats tillräckligt många generationer, som Peckoltia säger blir det säkert svårt med PRL
då det ju går helt åt andra hållet och strikt hålls för sig själva