Du kan se sidan på http://www.redbee.se/content.php?13-Odling-och-korsningar-av-Caridina-cantonensis-Crystal-Red
Nu är den äntligen klar!
Hoppas ni hittar något matnyttigt i artikeln.
YES me love u long time:D
Underbart Janne! :thumbs:
Mästarn har talat. ![]()
åhhhhhhhhhhhhh äntligen!!!
SJukt intressant och hoppas själv man någongång kan återgälda folk (iklusive dig) med att komma på något smart att berätta! =)
Helt klart tummen upp!!! =)=)
Verkligen intressant och lärorikt. Man blir imponerad av all kunskap och givetvis de fina räkorna.
Kanon…
Jätte bra skrivet ![]()
Mycket imponerad :thumbs:
Det är riktigt roligt att du delar med oss av din kunskap :thumbs:
Redbees minibibel. När kommer den stora i bokform? ![]()
Wee, där kom den!! Snyggt jobbat!!
Tips för att byta vatten långsamt: droppmetoden. Ta en flaska/dunk, gör rent den ordentligt. Sug ut motsvarande volym ur akvariet som i din behållare. Fyll behållaren med lämpligt vatten, sätt i en slang och fyll på vatten i akvariet med hävertmetoden. En vanlig luftslangsklämma eller en ventil av något slag reglerar hastigheten på invattnet. Räcker bra med att det droppar. Så ordnar man vattenbytet långsamt fast på rekordtid - och utan risk för översvämning!! ![]()
Hilsen,
/P
Mycket intressant & trevlig läsning! Bra jobbat Janne! ![]()
Tack alla det värmer att höra ni gillar det. Tackar även för all karma ni slösar bort på mig.
Jag började redan i Februari med den, sen kom en massa annat i vägen.
Tur att Charlie frågade hur det gick med min artikel så jag fick dåligt samvete och kunde slutföra den.
Tack Patrik för Tillägget om droppbytet, skulle haft det med som vi snackade om men glömde.
Får jag ta det du skrev och lägga in i artikeln?
Johhny!
Bokformen dröjer ett tag till, jag har insett att det är en del jobb ![]()
Intressant å lärorik läsning
mvh/bjorsa
Naturlich!!
Hilsen,
/P
Jättebra artikel! Fick lust att börja med rosa SW med Crystal Red och Black :evilgrin:
Men du sa att du plockar bort, har du dom i ett annat akvarium eller “tar du bort” dom?
Kul att jag ev inspirerat någon annan att starta med en ny sort.
Jag har 20 räkkar så när jag “plockar bort” flyttar jag de till andra kar där de får gå ihop med andra
“second choice” räkor.
Det är en sådan anläggning man bara kan drömma om…
Grattis! Och det är ju tur att vi har dig…
du är väl den största odlaren i Swea… ![]()
Anläggning och anläggning ![]()
Jag har de 20 karen utspridda på 165 kvm. Väldigt tidsödande vid vattenbyten/matning och räkflytt.
Drömmen är en lokal med alla kar hopkopplade i samma vattensystem som “Patrik i malmö” har.
Det kallar jag dröm…
Fast å andra sidan ska jag inte klaga som får ha så många kar i hemmet ![]()
Hej
Jätte fin text och mkt fina kort.
- En fråga, vart kom dina första Crystal räkor ifrån ?
Eller hade du importerat dem .
Mvh Wilda