Har köpt mej en ny iPhone 5s då min 3gs började bli väl slö, nu får jag inte ihop det med hur jag får in mina inköpta appar på den så behöver hjälp “mesamma” är nog inte så lättfattad som den yngre generationen liksom;):lol::D!!!
har man sparat säkerhetskopia i molnet eller på sin mac så kan man ladda över sina appar mm på sin Iphone igen
Jag vet men jag fattar inte hur man gör:oops::oops::oops:
Min dator är ingen Mac.
På Android är det bara att ladda ner appen som man har betalat igen för den kommer ihåg detta, är du säker på att det är likadant på iFJANT ? ![]()
Ibland kan man bli tokig på teknikens under. Men om du går in på itunes så borde ju dina inköp finnas där, sedan kunna ladda ner dom till din nya mobil.
Du behöver Auktorisera din dator för att föra över inköp
Tryck CTRL + B för att få fram Arkiv - Redigera - Visa - Reglage - Affär - Hjälp
Gå på Affär - Auktorisera Den Här Datorn
Gå på Visa - Visa Sidomenyn
För in din gamla iPhone - Högerklicka på den till vänster här i sidomenyn du nyss fick fram
Välj Överför Inköp
Då för du över dina inköp till ditt bibliotek och kan sedan synka dessa till din nya nalle ![]()
Se bara till att hålla fast vid samma Apple ID
Om du har samma Apple ID, så logga in under inställningar Itunes och App store, öppna App store appen, längst uppe står där “köpt”, tryck på den och nu kan du välja högst uppe “inte på denna iPhone” där ligger alla appar som du har någon gång laddat ner till din telefon innan under samma Id.
Allt görs på själva telefonen…
Tack då ska det testas ikväll då så får jag se om jag fixar det:D!
gick det bra ? men om man har Itunes på sin burk även PC så kan man ju se alla sina appar där. och har man en ny telefon så är det väl bara att den laddar om allt igen från itunes. jag har för mig att jag har gjort det någon gång för länge sen, nu har jag varit mobil fri sen i oct så det är ganska skönt.
Har inte hunnit testa än, men jag har försökt ladda dem förut till min iPhone men får bara in telefonnumren som jag har lagrat där, det som är problemet är att iTune inte ser lika dan ut som förut med med affär och hemmaladdningen på vänster sida:(
Var i sjutton hittar jag Affär någonstans på iTune?, det fanns på vänster sida förut, jag måste auktorisera iPhonen genom den så jag kan ladda upp apparna som jag köpt:scratch::scratch::scratch:
Det är inte lika dant nej.
Jag fixar inte detta:(
Jag hittar inte det jag behöver på iTune på telefonen och det finns inget om någon Affär på iTune heller, i alla fall så hittar jag den inte:cry:![]()
JEEEEEEEE, nu hittade jag hur jag skulle göra men det var krångligt, det kunde ju ha varit lite enklare tycker jag:thumbs:
Tack alla rara här som försökt hjälpa en gammal tant;):D!!
…vad Bra…:thumbs::thumbs:![]()
Fast jag fick in alla appar som jag sorterat ut med men de var ju bara att rensa bort igen både i iTune och på iPhonen:D!