Vad får man om man korsat crystal red med crystal black? några av varje eller någon ny variant?
Och om man tar en crystal red med en klass A och en klass SS tex blir det som klass A+ då?
Vad får man om man korsat crystal red med crystal black? några av varje eller någon ny variant?
Och om man tar en crystal red med en klass A och en klass SS tex blir det som klass A+ då?
Välkommen hit…
Du kan ju börja söka under Gradering…
Och sedan under korsningstabell…
Kanske detta kan ge dig lite svar på dina frågor…
Annars finns det många duktiga härinne som kan ge dig svar…
Kanske jag ska svar då som hållt med det här ett tag i lite större skala.
Din fråga lät enkel när jag först läste den, men vid närmare eftertanke så är det många faktorer som spelar in. Jag kommer bara gå igenom de vanligaste effekterna
om vad du får fram för yngel.
Korsar du Crystal red med black kommer du få ca hälften av varje om dina CR, CB inte varit korsade tidigare. Om de varit de kan du få några yngel med de tidigare generna.( exempelvis snowwhite, goldenyngel)
Det första jag tänker när du skriver grade A i hop med SS är nej nej.
Gör du det en gång händer inte så mycket, du kommer få Ca hälften A och hälften SS. Det viktiga i det här är att dina SS yngel kommer vara sämre färgade och då speciellt i de vita partierna än de normalt skulle varit om de korsat sej med exempelvis S,S+,SS,SSS.
När sen dina SS så småningom växer upp och om de då parar sej på nytt med en A räka blir det ytterliggare sämre.
Efter 3-4 generationer har du väldigt dåliga räkor som inte kommer klassas som SS eftersom de tappat för mycket av de vita partierna.
Du kommer troligen inte heller att få några S räkor ( om det är det du menar med A+)
Jag kommer skriva en längre artikel om det här och mycket mer senare i vinter, då även om korsningar för att få fram de “nya” räkorna Kingkong, redruby