Det var någon inne på “det andra” forumet som kanske inte direkt tyckte att jag skulle avliva dem, men att jag absolut inte ens skulle skänka bort dem. Fast det har jag ju inte tänkt, jag ska behålla dem för mig själv hålla hårt
Skönt att komma in här där mina små svartingar accepteras
Varför tyckte denna person detta :shock: jag är ju inte medlem på “det andra forumet” så jag kan ju inte läsa detta urkorkade uttalande :roll:
Är nog den ena akvarie intresserade som INTE är medlem där…jag håller mig till DETTA underbara forum där alla medlemmar verkar übersnälla :mrgreen:
AMDA - han ansåg att dessa var avvikande korsningar, och om man fortsatte avla på dem skulle det sluta med att man varken har Crystal Black eller något annat. Typ. Om jag fattade det rätt.
Riktig tur!
Har lagt ut några kort i galleriet nu. Det finns minst tre stycken av dessa svarta, men är svårt att veta om det finns fler eftersom de är hejjare på att gömma sig.
Jag har börjat fundera… Vad är provisionen på att ha “upptäckt” räkorna??
Jag känner att jag har ett ganska viktigt finger med i spelet om de här fina räkbäbisarna…
Kan tillägga att personen som på zoopet ens övervägde att avliva KK-arna var självaste Kjell Fohrman. Han menade på att individer av avvikande utseende ur en grupp/stam kunde ha instabila arvsanlag. Han skrev då att en “vanlig” hobbyakvarist kunde behålla dem men inte sälja/skänka dem medans en professionell odlare skulle sortera bort och avliva avvikande exemplar. Jag länkar: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=139348
Enligt informationen på Redbee’s graderingsguide så är ju chansen ca 0,001% att det blir KK när CB och golden korsas, undrar vad oddsen är att det blir KK av bara CB är…
Han tjatar bara om inte stabila stammar hela tiden och visst han har väl faktiskt rätt till vis del. Jag tror att om man avlar på en räka som KK så bör dom ju bli stabila i slutänden, frågan är ju bara hur lång tid det tar !!!
Jag undrar vad han håller på med, jag skulle vilja se den odlare som kommer att spola ner sina kk eller rr.
Han kommer att få många ovänner om han skriver så där.
Jag kommer gladligen att vissa upp mina första avkommor från mina kk och jag kommer aldrig att spola ner dom (inte avsiktligt :oops: )