Nybörjare

Hej hej!
En färsking här. Har endast haft akvarium (och Black Crystal) i knappa halvåren och är helt kär i de små krypen. Den korta resan har varit en berg&dalbana. Toppen: Hittade rom på räkorna. Botten: Alla utom två räkor dog. Toppen: Upptäckte att räklingar överlevt trots allt. Så nu sitter jag här med en hop räklingar, varav flera helsvarta. Helnöjd Saga och allt verkar på nytt vara frid och fröjd i karet.

Det enda negativa är att jag är sugen på att skaffa ytterligare kar med andra räkor. Men jag antar att det är en av biverkningarna från räkanvändande.

Hej Saga och välkommen hit till oss räkberoende :smiley: :smiley: !!!
He, he, att vilja ha ett kar till är väl inget negativt, det är ju positivt
och alla väner här håller nog med mej, det blir lätt ett till och så ett
till och så har man många utan att fatta hur det gick till :lol: :lol: :lol:
räkor är mycket beroendeframkallande som en drog ungefär :lol: :lol: :lol: !!!
Tyvärr fins det inget bot mot räkberoende :smiley: :smiley: :smiley: !!!
Kul att du fick räklingar och grattis :smiley: :smiley: :smiley: !!!

Hehe, det verkar inte bättre nej. Men jag är nöjd ändå. :roll:

Hej Saga!
Kom du hit från “zoopet” ?

Stämmer bra.
Tack för tipset om den här sidan :slight_smile:

Jag är helt ny här själv så jag kan nog inte hälsa dig välkommen… Men kul att sidan passade dig!! :smiley:

Hej och välkommen till redbee och träsket :slight_smile:

Har du nån bild på dem helsvarta? De kan vara de åtråvärda King Kong räkor som enbart några få i Sverge har…

Jag har kort på de svarta, men tyvärr trilskas kameran och vägrar lägga in några kort på datorn. Får ta och starta en bedömningstråd när jag lyckas lyfta över korten :slight_smile:

Välkommen hit! Hoppas du kommer trivas, vilket jag vet du kommer göra :wink:

Tror jag med :thumbs:

Det här är f.ö. det närmsta kortet jag har på räklingarna - mamma Räka med rom.

Det var en fin Crystal Black.
När jag hade pansarmalar med mina räkor så blev det inga räklingar, eftersom pansarmalarna bökar i bottenmaterialet där räkorna brukar hålla till. Så se upp :smiley:

Tackar, tyvärr lever just den räkan inte längre. Och räklingarna verkar ha klarat sig bra - de är nu någon cm stora och har börjat våga sig längre ut än kring roten med javamossa :mrgreen:

Lyckades lösa kameraproblemet precis - var något så simpelt som att kamerasladden är paj… Men här kommer ett utlovat kort. Ska försöka fota lite bättre bilder, men är ingen hejare på det. Dessutom är de svarta så svåra att skymta.

ser ut som kingkong! Grattis!! :smiley:
Om kameran strular mycket kan du ju alltid sälja av en king-kong och köpa en ny kamera för pengarna :wink:

Det där ÄR en kingkong!!! :woah:

Grattis har du många sånna i karet så är du ju rik nu :mrgreen:

OJ!!! Stort grattis och välkommen hit.
Mycket snygg kingkong du har där, ta väl hand om den.

Välkommen hit säger jag med!
Det där är helt klart en KK, kul att de börjat dyka upp lite varstans i Sverige.
Jag vill inte klanka ner på andra forum men har sett direkt felaktiga synpunkter och råd ang dina KK.
Vill du diskutera räkor är det här på redbee som personerna med egna erfarenheter finns :slight_smile:

keep up the good work!

Välkommen :thumbs:
Kul med lite konkurrens, och lycka till :thumbs:
Håll honom/henne vid liv

Kul!! Grattis!!!

Jag är samma person från “det andra forumet” som inte tyckte du skulle avliva din KK :thumbs:

:lol: skönt att höra det fanns någon vettig där :slight_smile:

Vem säger att KK skall avlivas??? Det är ju HORRIBELT!!

Snygg räka där Saga :slight_smile: