Jag har saknat hund länge nu och behöver en kompis som får mej att gå ut och att få skämma bort, min muskelsjukdom gör att jag drar mej för att gå ut, men så hittade jag min lilla kompis då jag råkade surfa in på Blocket och hundar, mina ögon drogs som magneter till en annons, där var hon och det stod ju så klart min på bilden, henne skulle jag ha kosta vad det kosta ville ;):D!!
Hon heter You-Lou men kallas Lollo och är en bedårande liten China Crested Powderpuff flicka på 7 månader och hon är kvar hos uppfödaren som inte kunnat bestämma sej för om hon skulle behålla Lollo eller hennes bror, nu har hon tillslut bestämt sej för brodern till min stora lycka :D:D!!!
I går var jag och hälsade på och träffade Lollo och hennes mycket trevliga uppfödare plus hennes 3 andra Chineser och det är inget snack om saken, Lollo flyttar till mej på onsdag nästa vecka, jag älskar henne och hon gillar även mej, det hade varit ett par där för att se på henne förra veckan men då försvann Lollo under sängen och ville inte komma fram självmant, så gjorde hon inte mot mej :D!
På vägen hem så inhandlade jag lite leksaker och valpfoder till Lollo, ska även köpa en hundbädd till henne men jag är säker på att hon mestadels kommer att sova hos mej i sängen ändå, Chineser brukar vara lite frusna av sej även om dom har päls som Lollo, de har ingen värmande underull:)!!
Lollo är perfekt för mej då hon är en lugn liten dam som redan är rumsren och jag slipper springa med en valp, jag har ju min muskelsjukdom:)
Här kommer en bild på Lollo, visst är hon en bedårande liten krulltott:D:D!!
Har absolut ingen koll på denna ras ( är mera till katter själv) men vill gratta dig till din “livskammerat”. Hoppas att ni kommer trivas bra ihop.
Trevlig helg … det blir snart onsdag med
Grattis! Jag blir helt klart avundsjuk. Har själv nästan blivit erbjuden en puffhane på foder, men som det ser ut nu så kan jag nog inte ha en till hund. Har idag en borderterrier, och så länge jag inte får tag på något jobb så är en hund till bara en dröm…
Tack alla, det ska bli jätteroligt att få hem min lilla krulltott Lollo och jag håller på och förbereder för hennes hemkomst på onsdag, en del har jag kvar sen min förra hund hittade till och med 2 rullar bajspåsar i ett skåp som jag inte hade en aning om att jag hade kvar, hör till skaran som plockar upp efter min hund:D
Har köpt några nya leksaker och grejer hon behöver, funderar på att åka till Hornbach i dag och kolla vad de har där, behöver ju godis och tuggben m.m.
Det är så roligt att handla till sin vänn så det är inte klokt, spenderarbyxorna åker lätt på:D:D!!
Vilken söttott! Man blir lite avis
Det är väldigt kul att köpa saker till sin fyrbente vän, ibland för mycket (enligt andra) :thumbs:
Önskar dig stort Lycka till med henne!
Kan man köpa för mycket till sin vän, det kan väl inte vara möjligt heller;):lol:!!!
Jag har ju sedan länge handlat allt jag behöver till min katt på http://animail.se/ före detta Foderbilen.se, de har ett brett sortiment och jag brukar alltid handla för över 500kr och då är det dessutom fraktfritt, kommer att handla hundmaten och godiset där till Lollo nu och sen köper jag till båda samtidigt:D!!
Tack alla igen, ja det är så nära nu fast det käns ändå som jättelångt till onsdag knepigt va:D:D!!
Det är väldigt trevliga hundar, jag har haft kineser förut både naken och pälsad, kom på att jag nog behöver åka och köpa en kam till hennes päls och lite andra grejer, så det får bli en tur till My One i dag tror jag och så åker spenderarbyxorna på då;):D:lol:!!!
är de en kamp hund ? tänkte för i kina äter man hundar (har hund sj *skratta)
och hunden är kines äter den då andra hundar ! ?? haha nää morrontrött och trorr HAHA !
fint hunti stora grattis till nyha familje lyckan ! sj vakna man av sin mindre lille hane spytt ner typ hela 3 rummet :D:D
haha älskar honom än då =) lycka till med lollo nu ! vi vet jhu hon komme till rätt hem