Nu ska Ivarhyllan bli större.

Jag gjorde ett klipp på Blocket i helgen, fick tag på en Ivarhylla modell äldre med metallbeslag på hylländarna i stället för plast som dom har nu, det är 13 hyllplan, 5 gavlar, krysstag och alla pinnarna + skruvar är med jag fick allt för ynka 200kr:thumbs:!! Kollade på IKEA skulle ha fått gett nästan 1000kr för bara hyllplanen och då i betydligt sämre kvalitet så med gavlar och krysstag skulle det nog hamna på ca 1400 kr:D
Nu måste jag bara bli av med mitt jättestora skrivbord sen ska hyllan målas och sättas upp i sovrummet tänkte jag och så ska jag ha alla mina små kar i den med räkor och bettor + lite till:D!!

Helt rätt, mycket ska ha mer :wink: :thumbs:

Just det och jag har tänkt mej en till räksort eller närmare bestämt art:D!

:thumbs:Kul

Vad blir det? :smiley:

gött med klipp

Japp och dessutom en sådan här hylla i bättre kvalitet och hållbarhet än den nya, jag kommer att ta bort de nya hyllplanen och enbart använda dessa äldre, dom käns säkrare och stabilare än de nya som jag inte litar på, det kommer att bli 2 hyllsektioner på vardera 6 hyllor, sen om jag vill bygga ut den mera så letar jag bara efter flera gamla hyllor:D!!

Nu gäller det bara att bli av med jätteskrivbordet i sovrummet och hoppas på att någon secondhand vill ha det:D

Vilken räka jag tänkt mej, nu väckte jag allt din nyfikenhet DarkInNight, hmm funderar på att hålla dej på halstret ett tag;):evilgrin:!!!

Nää, räkan jag tänkt köpa är en art och inte någon särskilt färgstark en heller, jag har i över 1 år velat ha Caridina simoni simoni men jag måste köpa dem från Tyskland när de inte finns här av någon konstig anledning, kan kanske ha att göra med att nästan alla vill ha de där färgsprakande räkorna här:)
Jag ska ta kontakt med 1:a Wirbellose och höra om dom kan skicka hit med heatpack om inte så får jag väl vänta tills det blir varmare helt enkelt, någon som har skickat efter från dem?, det är ju en räkuppfödare om jag inte misstar mej:)

Nu har jag släpat hem resten av hyllan med i blåsten som rått i dag och hela hyllan står för närvarande i förådet tills jag blivit av med mitt skrivbord, men sen ska det upp och målas och fixas till:thumbs:

Jaha,då förväntar vi oss en massa bilder med ! :hehe:

He, he, först måste jag bli av med mitt enorma skrivbord annars får jag inte plats med hyllan;)
Men bilder kommer när den är borta, lovar:D!!

Ja,nu har det gått 10 dar ! Var e bilderna ? Får inte tummen ur ? Testa blocket !! Eller lite bensin eller tändvätska…:evilgrin:

Till skrivbordet alltså ! :lol: