Nu har kardinalerna kommit

Mina lever och mår bra iallafall. :slight_smile:
Av dom 6 har jag sett 5st på en gång.
Så kanske en av dom har trillat av pinn, men det får man nästan räkna med.
Tråkigt att det inte går bra för er andra, men några timmar på tåg borde
inte vara några problem.
Har ditt kar blivit stabilt då?

Ja det är inkört så det ska inte vara några problem med det, kollade också NO2 i morse och den var ok, ska plocka ur inredningen och se om jag hittar de andra 5 om en stund. Hämtade du dina?

Nej! Fick mina skickade.
Funkade inte bra första gången, men bättre andra.

Ok, får se om de lever de resterande 5 räkorna, har inte sett till en enda mer än den döda :frowning: . Åker upp till Norrtälje den 12 och hem den 15 på kvällen, kunde ju om de är döda kanske få någon form av kompensation och i så fall hämta dem själv i Hässelby, vi får väl se. Nu ska jag kola efter om de lever i karet.

Svårt att begära kompensation när dom börjar dö efter några dar.
Och eftersom du hämta dom själv så är det ju inget som säljarn gjort fel.
Det är vad jag tycker iallafall, kan ju ha fel.

Vi får väl se, han gjorde ett test med att kolla temperaturen under färden och det gjorde så att temperaturen gick ner i lådan, men om inte annat så köper jag väl 3 st till helt enkelt, svårare än så är det inte :smiley: !! Jag tänkte köpa Galaxyrasboror av honom på samma gång då men vet inte hur många men det blir nog en 8 - 10 st :smiley: !!
Jag hittade en död räka i morse men av de andra 2 fanns inga spår såde har nog dött redan tidigt i går.

Det är bara att beklaga, tråkigt när det inte går bra.
Vet hur det känns, inte alls kul.

Nää, kul är det inte, när dom dör, men jag får hoppas på att de 3 som verkar vara helt ok klarar sej i alla fall. Jag åker upp till Norrtälje den 12 och hem igen den 15 juni så jag har bestält 4 Kardinaler till och 10 Galaxy, men jag funderar Boraras utropthalmoides också, jag gillar att ha fiskar i karen och så ska jag nog fixa tillbaks mitt 110L hörnburk till räkor och fisk igen, just nu tjänstgör det som växthus :lol: :lol: !!!

Jag har Boraras uropthalmoides också.

Vet du om det går att få tag i Microdeviaro nanus eller Horadania atukorali här i Sverige?Det finns väldigt många små mycket vackra fiskar :smiley: :smiley: !!!

http://www.franksaquarium.com/nanofish.htm

Kolla med Akvarielagret i Bromma jag har tidigare sett Microdevario nana där.

Ok, skickar dom också tro :? ?? Hinner inte förbi där, jag tror inte det i alla fall :roll:

Nejdom skickar nog inte.

Ok, får höra med Hercules zoo om dom
kan försöka ta hem någon av dem :smiley: !!