Nicklas här

Hej alla.
Jag är en skånepåg från helsingborg som alltid varit intresserad av djur, börja med undulat vid 5 årsålder, sen fortsatte det med allt från fiskar, möss,råttor,marsvin,orm,scorpioner,spindlar,groda,ja det mesta.
Mitt favoritdjur var min leguan som blev13,5 år, hon var en mycket speciel dam som dog förra året, efter det sa jag inga mer djur, det höll lite mer en ett år.
Jag börja titta på saltvattensakvarium, kolla priser och vad man behövde, kostar en slant.
Kom på att jag har ju ett 170 kar i källaren, kanske börja med sötvatten först, sagt och gjort upstart precis innan semestern,
blev 30 kardnaltetror,algatare och malar.
Semestern började och jag åkte runt i djuraffärer och kolla fiskar, nästan överallt fanns ett litet kar med räkor i , jag fråga i affären om räkor och dess skötsel, blev lite klokare och körde till nästa affär, 25l akvariepaket med allt 399; tack, hem starta upp i med 2 sorters medel, vänta ett par dar.
Googla räkor fick förslag på maträtter, men hitta till slut detta fantastiska forum, blev medlem och läste och läste. blev körsbär.
Nu ett par veckor senare står här 170l med ovanämda+ amanoräkor, 25l körsbär .30l Cr. 30l står och går in(kanskeCb) och ett54l som jag skall ha gula räkor i.
Jag är såld på räkor, jobbekompisarna skrattade, sen visade jag bilder härifrån, oj dom är ju häftiga, nu frågar dom om hur det går.
Det var lite om hur jag fann räkvärlden nu lite om mig själv.
43 år singel inga barn, jobbar på Idrottens hus i Helsingborg som idrottsplatsvaktmästare, vilket innebär att jag ser till att allt fungerar, ställer i ordning för matcher, mest innebandy och handboll, har även större arangemang som davids cup , Fed cup,konserter, kampsportstävlingar och disco ja det mesta tex nu till helgen kommer tv4 och Per Moberg att ha uttagningar till åretsmästarkock.
Sidan om byggs en multiarena med 3 nya hallar som står klart till höst nästa år¨
Min andra stora hobby är golf, denna fantastiska primitiva form av jordbruk, efter ett missat slag undrar jag vad jag gör här.
sen gör jag ett perfekt inspel på green och sätter putten, då vet jag.
Nä på med läsglasögonen och titta på min rombärande körsbär.
Ha det allihoppa.
Mvh Nicklas

varmt välkommen !! :smiley:

Trevligt att läsa om ännu en som klafsat ned i räkträsket…

Välkommen Nicklas.
Vilken trevlig presentation:thumbs: Det verkar som du redan fastnat ordentligt för dessa små filurer. Underbar hobby:thumbs:

Du hör till oss som en del folk ser som helt knasiga färdiga att sy in på hospitalet i tvångströja:lol:!! Varmt välkommen till oss andra likadana som du, är man född djurmänniska så är man, det går inte att vara utan djur, så är det bara:D:D!!!

Häftig presentation…

Välkommen…!

Bra skrivet, välkommen! :wink:

Varmt välkommen hit! Vilken härlig presentation :slight_smile:

Välkommen hoppas du kommer trivas i vårat glada gäng här inne :smiley:

Välkommen hit och kul med en till skåning :slight_smile: