Nedro Projekt tråd kar 2

Då kommer bilderna, ifrån leveransen på Shrimp soil, mineral plus, Exel food och Mosura shizen

Plantering av den nya roten och växterna som är från dagen innan. vet dock inte namnen på dem glömmer alltid att kolla sådant :wink:

Bubblorna kommer att försvinna som alla vet så kommer någon bild om några dagar om jag orkar binda mossa på roten eller hur jag vill göra med det denna gången =)

allt för ikväll hoppas ni tycker det ser okey ut =)

ser ut som red moore rot=) vad är det för växt du har i?=)

ah jo roten va den jag kom ihåg namnet på men inte växterna.
iallafall så är de nålgräs längst bak.

ska se om jag kan söka reda på namnen på de andra någon kommande dag =)

Ricktigt snyggt det där. :slight_smile:

Ser ut som någon typ av bacopa som du har bak vid roten och det där framme ser ut som HC :slight_smile:

sådär då har man kopplat in invånare i karet med. Efter att ha kört in det med lite posthorn och guppy i någon vecka så har det nu blivit hem till 12 stycken nyanlända gula räkor.

Som efter lite mer än 1 dygn verkar må bra =)

Bilder tack nu när det är invånare i karet också :smiley: !! Den där räkhåven är totalt värdelös, har en sådan men den är aldeles för liten så när man fått en räka i den så har den kvickt rymt innan man fått upp den, man får ha väldigt sävliga räkor då går det nog, kanske :lol: :lol: !!!

Ser lovande ut!

Stilrent som tusan…

Lite bilder på hur det ser ut nu då =)

Helhets bild

Gula räkor

Fin gul räka :wink:

Tack för era åsikter om karet, hoppas ni uppskattar det =)

Som sagt ser det stiligt ut!

Nålgräset har en tendens att bli dåligt mitt i klungan så att säga. Kanske skulle sära på det lite, alltså fler mindre klungor som du sätter rätt nära varandra. Bara en tanke.

jo fundera på det. men haft större klungor tidigare som fungerat men nu verkar det lite sådär. lagom trött får se om man orkar plantera om det när man har tid =)

nu vill jag inte plantera om i karet mer än nödvändigt, första Gula med ROM. !!! =D

Hoppas nu allt går vägen. när mina CR hade rom så funkade det ju inte hela vägen. =/

Hittade igår men bilder kommer när jag lyckas, den gömmer sig ju för det mesta men det är ju bra ändå =)

kollade en gång till nu och har tydligen 2 med rom så hoppas verkligen det ska gå vägen nu =)))

Gratulerar, alltid kul när det börjas med fortplantningen…

Vad kul med lite förökning. Håller tummarna för att det går vägen för honorna.

Ja vore otroligt skoj nu när nästan alla mina cr/cb/snowwhite trillat av pinnen.
Men änsålänge ser de glada ut :wink:

Ja vore otroligt skoj nu när nästan alla mina cr/cb/snowwhite trillat av pinnen.
Men änsålänge ser de glada ut :wink:

Ser riktigt mysigt ut!
Blev sugen på att starta upp ett eget litet räk-kar :slight_smile:

Jo tycker om det skarp. nu ska bara mossan få ta sig samt att de ska få släppa sin rom. har 3 med rom nu så, går som på moln :wink: