Tjing! I 156liters burken går det idag en kampfisk hane och lite pansarmalar.
Men har länge varit sugen på fjärilsciklider och kardinal/neontetror.
Någon som vet om dessa funkar bra ihop?:hehe:
Tjing! I 156liters burken går det idag en kampfisk hane och lite pansarmalar.
Men har länge varit sugen på fjärilsciklider och kardinal/neontetror.
Någon som vet om dessa funkar bra ihop?:hehe:
Dom är ju sydamerikanska båda 2 och även pansarmalen så det fungerar nog utan problem, fjärilscikliderna leker väl i grottor nere vid botten och kardinalerna är en fisk som håller till mera i mittregionerna:)
Ja dom är jag inte så orolig för, det är mer om fjärilarna ger sig på kampfisken:S:(
Svårt att lova något, men skulle mycket väl kunna funka.
Kan tillägga att fjärilar leker och lägger sina ägg på en plan ytan, typ en flat sten eller ett stort anubiasblad, så det kan vara en idé att införskaffa om det inte redan finns. :thumbs:
Ja de kan nog säkert bita i kampfiskens långa fenor, du kanske skulle stoppa honom i egen kupé då:)
Jag har min HMPK hanne i ett inrett 12L kar fungerar kanon och han tycks trivas, det är ju inte prydligt inrett utan mera naturligt eller hur man ska säja hade mina Hyallela azteka där förut:)
Känns så taskigt att slänga ut han från 156 liter till 20 liters burken jag har isåfall:P Kanske värt att prova två fj’rilar och se om de går? Någon som vet va de brukar ligga på i pris?:hehe:
Jag vet inte vad dom ligger på i pris men dom är inte så dyra, du skulle kunna ha 2 par och göra i ordning lekplatser en i vardera ände av karet med något som avgränsar reviren i mitten:)
Ibland har man tur och hittar jättefina exemplar för 59 kr/st (Hornbach tex), åker du till Akvarielagret kan du få betala 150 kr/st
Så kolla runt lite är ett tips!
Vadå 150 kr för en fjäril, har dom blivit helt galna det måste vara de där electric Blue eller vad dom nu heter som inte ens är vackra i mina ögon, de naturliga fjärilarna är mycket vackrare, dom kan inte kosta 150 kr någon stans här:D
Nä, det var inte Electric blue utan vanliga fjäril, modell XL. Fast Hornbachs var minst lika fina, och stora.
Akvarielagret kan konsten att ta betalt ![]()
Hur kan dom ha mage att ta så mycket för en vanlig fjäril, det är ju för fasen rena rama rånet:o Hornbashs pris låter mycket rimligare tycker jag skillnaden på priserna är ju enorm, man får ju nästan 3 fiskar för deras pris ju hos Hornbach, 150kr skulle jag aldrig betala faktiskt:shock: