Har någon denna kamera som vet hur bra bilderna blir?
M.V.H Linus
Har någon denna kamera som vet hur bra bilderna blir?
M.V.H Linus
Vi har dette kamera. Selve kamera er bra,men den linsa som følger med er for dårlig.
Hvis jeg skulle kjøpt et speilreflekskamera i dag ville jeg gått for Nikon sitt. Det er billigere og tar bedre bilder.
okej tack då kollar jag lite på nikan oxå
M.V.H Linus
Om du inte haft systemkamera tidigare lär du inte se större skillnad på bilderna oavsett om du köper en för 5 000kr eller 100 000kr.
Sony har kommit med en del nya, fina kameror som jag själv är lite sugen på. För mig kommer det nog ändå bli en Canon 450D senare i år
Okej, nä det har jag inte haft men min moster och hennes man är “profeonella” ( hur fanken stavas det) fotografer och fotograferat i ca 40 år.
Men man vill ju inte köpa något skit ju
Men hur pass stor blir skilnaden mellan tex. en 7 MP kompakt kamera och en 7MP system kamera.
M.V.H Linus
En systemkamera har du ju många fler inställninsmöjligheter på. Sedan är du inte bara antalet MP du ska kika på när du tittar på olika kameror.
Jag kan rekommendera Canon PowerShot G9! Jag har G7 (tidigare modellen) och den är jag verkligen jättenöjd med. Med G9 kan man fotografera i RAW (filformat), men inte i G7 (synd). Det är nästintill det närmsta man kan komma en systemkamera, fast som är en kompaktkamera
Nja om jag ska köpa en kamera så blir det en riktig systemkamera har redan en kompakt kamera som är nästa precis som en system kamera
M.V.H Linus
Hej!
Om du ska ta kort på dina räkor, så “måste” du köpa ett macroobjektiv til kameran , oavsett om det är en nikon eller canon.
Har själv en Nikon D70 och ska köpa ett Sigma 105mm macro för att kunna ta kort på våra räkor(Jessa härpå forumet är min fru).
Sen om du väljer Nikon eller Canon spelar ingen roll , dom tar lika bra kort båda två, men åk och känn på dom så dom ligger bra i handen och den är skön att hålla i.
Mvh Peder