Började med att jag skulle damma av det gamla akvariet som står i garaget men sen började jag kolla på internet…
Först trodde jag att jag ville ha ett 450 L kar med BTN bakgrund ytterfilter osv men ganska snart fastnade jag för Aquascaping och Walstad. Nu vill jag ha följande:
1: 40 L räkkar på nattduksbordet.
2: 180 L Walstad mot väggen som jag kan titta på när jag sitter i fotändan av sängen.
3: 80 L i grabbens rum.
4: Slänga ut hörnbadkaret och ställa in ett hörnkar på 400:ish L i badrummet.
Det skall såklart bo räkor i alla.
Helt genomförbart enligt mig men tyvärr så är man ju gift…
Hoppas iaf på att få till de två första och jag hoppas börja med räkkaret redan denna vecka.
Nu ska jag in på forumet och förkovra mig och kanske få lite tips och tricks på hur jag ska börja och om den utrustningen som jag har tänkt mig kommer duga.
Jadu, det är precis så det är, här åkte teven ut för att kunna ha ett akvarium på tv-bänken och nu sitter jag i nästa knipa då jag fastnat totalt i saltvatternsnanoträsket och är på väg att sugas ner där:lol::lol::lol:
Jag har full förståelse för behovet av att ha flera akvarium, själv satsar jag på att ha många små så jag kan ha många sorters räkor, och inte minst mitt hjärtas begär: snäckor. Själv är det inte riktigt läge för mig att skaffa akvarium än då min lägenhet är ett renoveringsobjekt, men något kul måste man ju få ha så därför har jag fyra st som jag kan underhålla mig med tills dess att lägenheten är klar och jag äntligen kan börja lägga pengar på viktigare saker.
Men att kasta ut tv:n är att korsa gränsen, min själ vrider sig i plågor bara jag läser om det. Hur ska man då kunna kolla på The walking dead…
Ett tips om du vill spara mycket tid o pengar
SLUTA
[SIZE=2]Backa bort från datorn… Gå inte in o köp karet… varken nr 1, 2, 3, 4, 5 osv…
Du kommer att gå från fler o fler… o komma på olika “måste ha” både fisk, räkor, snäckor o plantor…
( var själv uppe i 12 kar som mest)
FAST det är ju roligt… särskild med måtta o lite “tilpas” som vi danskar uttalar lagom…
Hoppas att du blir nöjd med vad du nu väljer.
Mvh Pia
[/SIZE]
Jag har ett akvarium på 240L med körsbär och CR Grade S-SS i tillsammans med småfiskar i vardagsrummet. Där kör jag med foderautomat och byter vatten utförs två gånger i månader. Sedan har jag ett 170L akvarium med CR-Grade SSS och Snowwhite ca 15 st i matrummet, för där sitter man lika mycket som vardagsrummet. Jag kör med mandelblad, så jag behöver nästan inte mata alls och vatten byte utförs samtidigt som 240L akvarium.