Mutationer hos kardinalräkor?

Vad finns det för mutationer hos kardinalräkor?

Häromveckan beställde jag lite kardinalräkor och det följde med en helsvart räka (utan prickar eller vita ben men samma morfologi).

Jag googlade “black cardinal shrimp” och hittade denna (dock inte den räkan jag fick)
http://www.youtube.com/watch?v=TeElpv5RY28

Är det någon annan som har “fel färg” på sina räkor? eller så kanske att det är en helt annan art?

/m00z

Åh de var ju ännu snyggare som svarta :smiley:

eller hur!! :smiley:

:woah::woah::woah::woah::woah:Den var ju bara helt fantastiskt snygg ju,vill ha begäret tändes direkt ja:D:D:D!!!

Har du ingen bild på din räka att visa?, du får fota den på en gång nu med det samma:D:D!!

Om jag hittar den så fotar jag, men som sagt den e helsvart utan prickar :confused:

Finns ju en massa andra arter av Caridina också, det är bara att leta på:D!!
Väntar på foto då:D!!

Hur funkar det att skicka dessa nu då?
Eller hämtade du dessa…

Håller med att de svarta var snygga…

Jag beställde genom en lokal djuraffär o hämtade upp.

men transporten till affären klarar de??
Hur sköter man denna?
Hur är de packade? heatpack?

Vet inte :confused:
Jag hämtade bara upp en plastpåse :stuck_out_tongue:

Har du inte hittat den intressanta räkan en, en annan börjar bli lite otålig på att få se foto på räkan ju:D:D!!!

Häftigt, du måste absolut ta en bild på den. Jag kan höra på det internationella forumet om någon annan haft någon liknande mutation tidigare.

jag ska leta fram den ikväll när jag kommit hem (efter 22)

Försök fota den. :smiley:

Hos mig har jag en helröd kardinalräka, eller har haft då jag inte sett den på ett tag.

Skumt låter tufft den svarta var ju hur snygg som helst ( länken)
Såna vill man ha!!
Dags köpa såna vänta på svarta då :wink:

Tur att sonen, MrX sover. Han som just nu älskar svart!

Har inte lyckas få fram den, med risk att haverera hela akvariet… provar igen imorn.
De som jag hämtade hade nästa alla en väldig mörk röd/lila färg… så det kan vara en sådan som du har, helröd fast väldigt mörk!?

fick tag på den till slut!!

:thumbs:Nice!:cool:

läcker. Den har alltså vita ben? Tänkte att spinatan ser ju lite ut sådär men den har ju gula ben.