Morsning korsning!

Jag heter Cecilia. Är 36 år gammal, bor i Örebro och delar huset med en cykelgalen fästman och ett 68 liters akvarium. Har enbart haft fiskar som akvarieinvånare hittills, men har på sistone börjat intressera mig för andra vattendjur, och har pga detta införskaffat posthornssnäckor och går nu även i räk-köpar-tankar. Försökte introducera större snäckor förut men bossen i tanken; vår mal, gillade inte alls den idén utan knuffade undan dem med stjärtfenan. Så för allas väl och ve fick dessa snäckor flytta .
När jag inte har fingrarna i vattnet eller i trädgårdsjorden - gillar jag att resa, rida och galoppera FORT över ängarna, gå på spa. Funderar även på att börja dyka.

Roligt med en liten presentation.
Välkommen hit ( ja du har ju varit här innan)
Hoppas att du hittar nått roligt till karet (som kanske snart blir till fler)
mvh Pia L ( som gick från 1 till 12 kar o är nu nere i 2…)

:smiley:
Tack - ja, jag har “härjat” här inne på Redbee en stund
Från 1-12 och ner till 2 kar - får man fråga hur det kom sig? (Nyfiken)

Hej Cissi !
Välkommen :thumbs:

Tack Sanna! :smiley:

Hej och välkommen till oss Sissi:D!

Tack Peckoltia! :smiley:

Välkommen i räkträsket Sissi.:slight_smile:

Brigitte: Tack! Känns som det är kvicksand i mitt :wink:

Tja ville prova en massa o från början var det jag o gubbens intresse… fast han har hoppat av för länge sen… Så nu har jag det jag vill ha kvar o då behövs det inte så många kar …

Kul att ändå kunna dela ett intresse ett tag! Här hemma är det bara jag som är djurtokig :D. Jag tål tyvärr inte pälsdjur - så därför blev det vattendjur istället. Att leva UTAN djur går bara inte… Men av respekt för honom och för att hålla mig själv i schack :wink: har jag bara ett akvarium…

Var några år sedan sist - så jag kör en liten uppdatering…
Är dock fortfarande en djurkär -77:a som delar huset med min cykeltokiga sambo =D. Efter några års paus från akvariehobbyn har jag trillat i akvarieträsket igen och kommer starta upp ett Juwel-kar här efter jul.
De akvarier som jag hittills haft har varit i 65 L storleken eller något mindre, och i dessa har “Nano-fiskar” typ Kolglödstetra samt räkor och ibland även snäckor + musslor bott. Strävar efter fridfulla akvarier där invånarna trivs och gillar att ge mindre fiskarter stor simyta.