Mitt räkprojekt

Nu börjar mitt lilla projekt ta form så smått.

30 sorters räkor!
Vad är det för kar du använder och kommer dom att bli sammankopplade med vatten och filtrering?

Ja det blir ju några kar förstås.
Det är 63 liters helglas ställda med kortsidan framåt.
Det är inte sammankopplat. Får bli ett framtida projekt att borra och göra avrinning.

Ha ha det var ju roligt, när du har så många kar o kalla det lilla projekt :smiley:
Hoppas att du hittar balance snabbt o att du hittar något kul att få i karen.
Ska du endast ha räkor eller är det annat inplanerat/redan igång?

Ja lilla är väl kanske att ta i … men det skenar lätt iväg och blir fler än man tänkt sig från början. Känner jag mig själv rätt är risken stor att det snart blir en uppsättning till :).
Det är tänkt att vara enkom för räkor. Har några olika sorter som skall få flytta in så snart det stabiliserat sig.

Härligt!!

Ja det ska bli spännande att “befolka” det hela när det är klart

Riktigt snyggt projekt!

Har du ställningen inne i ett rum eller källare? Kommer du få “springa” med hinkar eller slang rätt ut i ev golvbrunn?

Ska själv spika ihop en ställning då jag har ett gäng 54 liters som jag ska ha lite räkor och dvärgciklider i (inte ihop)

Tack. Det är en början iaf. Tänkte sätta luckor för utrymmet mellan “våningarna” för att skärma av ljusramperna och göra det lite snyggare.
Jag har förmånen att ha akvarierna i ett rum där jag jobbar. Skulle få plats med 20 likadana ställningar till :slight_smile:
Jag har dragit fram vatten och avlopp precis bredvid ställningen och kopplat ett par pumpar, så jag behöver bara flytta en slang mellan akvarierna vid vattenbyte.

Jag tyckte det var utmärkt att bygga ställningen själv. Lite reglar, en fogsvans och en skruvdragare. Praktiskt och prisvärt.

Lycka till med spikandet