Mitt nya projekt

Hej vill bara visa mitt nya projekt, mossmynt.

Jag råkade komma över en stor mängd skiffer i småbitar och tänkte så att jag skulle göra små mossmynt :slight_smile:

Först så bryter och klipper jag mina skifferplattor till mynt i storlek med en 5krona eller lite större.
Sen binder jag mossa och vipps så har jag en hög med mossmynt :slight_smile:
Har ni några tips och idéer så skriv gärna.

Klippning och brytning av mynten.

Färdiga skiffermynt.

Nybundna mossmynt.

3st mynt med christmas mossa, Ca. en månad gamla.

Ett mynt med java mossa, Ca. en månad gammalt.

Ser intressant ut. Det tar vi gärna fortsatta bilder på.

Ja det kan jag väl bjuda på :stuck_out_tongue:
Imorgon så kommer jag troligen göra några av flamemoss oxå :slight_smile:

:thumbs:Snyggt. Kul med egna projekt;)

Ska bli roligt med att se hur det utvecklar sig, är du säker på att skiffret är säkert för räkorna?

Jag har använt detta skifferet till att klä en hel baksida på ett akvarium samt att jag har haft det i i princip alla mina akvarium utan att något har dött under mystiska omständigheter så ja jag är 99% säker :slight_smile:

Växer inte javamossan riktigt långsamt om bilden är efter en månad?
Här växer min javamossa 5 cm i månaden, minst (utan gödning).
Tänkte om du kanske behöver bättre ljus för att få fart på mynten :slight_smile:

Jo då denna java mossa inte kom från detta akvarium från början och det skiljer ganska mycket i värdena så att den växer långsamt beror troligen på att den först har fått ställa om sig till det nya vattnet samt att den får en törn när den blir bunden oxå, så det är inte konstigt att den vuxit lite :slight_smile:
Jag har 0,7W/L helt nya aquarelle rör så ljuset är det inget fel på. detta är även ett odlingskar så ingen gödning och knappt några invånare än så länge.

Mvh