Mitt lilla 25L kar.

Om man kan kalla det aquashaping vet jag inte men jag är inte heller helt klar med karet men det ser ut så här just nu i alla fall:)
Jag vet inte om jag ska ha Flame mossan på botten den sitter på rostfritt nät eller om jag ska plantera något annat, sen ska det ner mera bak vid pumpen men hade inga mer småplantor får vänta tills det blir fler i mitt stora kar:)
De som är tänkta att gå i karet är mina Snow White och kommande Blue Bolt:)
Karet är lite grumligt ännu men det klarnar snart upp:)

Snyggt, och vilken läcker rot!
Mossan ser bra ut på botten, tycker jag.

snyggt men funkar räkorna med rostfri metall i karet eller är det bara koppar det gäller.

Jätte fint! :thumbs::thumbs::thumbs:

Tack:D!

Det ska fungera med rostfritt men jag vet inte om jag ska ha mossan på botten i karet ännu, jag har whillowmoss med i karet:)

ok kommer bli skit snyggt :smiley:

Jag hoppas det, är ganska nöjd med resultatet så här långt:D!

Ser bra ut, snyggt jobbat.

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2

Tack Danne:D!
Nu väntar jag på lite växter från H som ska ner och så skulle jag behövt en planteringspincett, det är jäkligt knepigt att plantera växter i soil med bara fingrarna för när man väl fått ner en så åker den upp igen när man försöker plantera nästa:lol:

Hej Peckis!
**** vad snyggt det är!
Klart man kan kalla det för shapeing :wink:
Willowmoss är fint! Har köpt en del men det ligger i en godislåda just nu, för jag vet inte riktigt vad jag ska göra av det.
(Det där med impulsinköp…)
Du lägger väl upp en ny bild sen, när diset lagt sig?!

Jag tog en vanlig pincett när jag planerade mina miniväxter, bl. a Hemianthus Callitrichoides ‘Cuba’. Annars var det nästan omöjligt att få ner plantorna. Det kändes som om varje finger hade ersatts med en falukorv…

Ja willowmoss är jättefint och det växer bra i karet, just nu har jag fått staghorn men det är på väg att försvinna verkar det som nu, försökte med glosso och HC men de vill sej inte als:)
Så fort staghoen är borta helt så ska jag ta ett nytt foto av karet:)

Ja du jennyfer nog blir fingrarna till falukorvar alltid hehehe, jag har köpt planteringspincetter och sax nu skulle tro att det fungerar bättre, den lilla HC som återstår flyter omkring jag ska peta ner den igen med min 38cm pincett har en på 50cm med till de större karen:)