Mini-nano!! Coca Cola -räkor :-)

De blev stilla när jag kom med kameran, innan dess for de omkring på växterna. Men jag hade precis släppt i dem när jag fotade och filmade.

I går bytte jag ut de stora räkorna mot små räklingar, de vuxna har fått hoppa i det stora karet igen. Det går 1 liten räkling i varje flaska. De kravlar omkring på växterna hela tiden och även på gruset och petar och mumsar så jag utgår ifrån att de mår bra.

Vi har aldrig så varmt här inne så jag är inte orolig för det. De står i ett rum som aldrig går över 22 grader så då blir det ju inte varmare i vattnet heller. Det är heller aldrig sol. Lampan värmer en liten aning och tempen i vattnet har varierat mellan 21 - 23 grader men inte mer än så.

Jag lovar att hålla stenkoll både på räkorna och på vattenkvaliteten!! Skulle jag märka att de mår dåligt på något vis och inte är så aktiva som räkor brukar vara så får de flytta till de andra räkorna igen. Jag lovar!! Då får det bli småsnäckor eller bara växter i flaskorna istället.

Jag ska ta nya bilder och en ny film så får ni se skillnaden i storlek när man ser dessa små i flaskorna mot när jag hade de stora.