Tack för tipsen!
Jo jag ger dom algtabletter, men får väl börja ge dom mer mat helt enkelt ![]()
Tack för tipsen!
Jo jag ger dom algtabletter, men får väl börja ge dom mer mat helt enkelt ![]()
De e bara o stoppa ner grönsaker varje dag så borde dom låte bli växterna ialf lite mer än va dom tydligen gör;), ja ger föruom storfavoriten hikari crab cusine, algtabletter, räkmix,sköldpaddsfoder(obs stinker apa), kokta morötter, zuccinni,blomkål,gurka,broccolli, provade just me små äppelbitar o de va ialf populärt hos postisarna,green algue wafers, algae wafers,sinking wafers mm mm. Fast e de jättar du har så lär dom nog forts trycka i sig dina växter:evil:
Haha ja vi får se… Dom jag misstänker är jättar får bo hos jättarna sålänge… Så får vi se hur dom ser ut när dom blir större… Då kanske dom får flytta igen
Men jag har ju ett kar med plastväxter så det är ingen fara ![]()
Kokt brysselkål gillar de också men det stinker… Särskilt om de inte hinner äta upp den så snabbt, det upptäckte jag dagen efter jag hade gett mina brysselkål… Akvarierna stank nästa dag och jag blev tvungen att ta upp och kasta bort vad som var kvar av brysselkålen… Blä, aldrig mer!
Däremot kokta babyspenat-blad och kokta ärtor funkar jättebra, annars får mina algtabletter varje dag och de äter alltid upp dem även när jag är generös med tabletterna så finns i regel inget kvar nästa dag… ![]()
Nu ska jag börja ge dem mixade wafers också, dvs tabletter med blandad mat, inte bara algtabletter så att de får i sig lite av varje för de hinner oftast inte äta flingfodret då de bor ihop med fiskar… ![]()
Jaha okej
Ja, mina brukar få mumsa på broccoli, det är en stoooor favorit här hemma… och gurka förstås ![]()
Va kul att du lyckas hitta jättar sådär, hur många har du allt som allt på jättefronten:confused:
Jag “räddade” en jade-snäcka på djuraffären som jag märkte käkade upp alla växter när han kom hem… Måns som jag kallar honom fick då flytta till ett eget kar alldeles ensam med några bäbisar… Men sen köpte jag 3 jättar av Tomba för att Måns skulle slippa vara själv! Och nu misstänker jag minst 2 till jättar! Men jag ser inte det riktigt än… Det visar sig när dom har växt på sig lite ![]()
Men jag har alltså 4 jättar sammanlagt… minst ![]()