jag har odlat äppelsnäckor för ett antal år sedan och det gick jätte bra fick massa små bäbisar i alla färger,har alltid haft färgerna separerade så det blir rena färger.lessnade ett tag med akvarierna för jag fick för mycke med jobb,men nu har jag tagit nya tag och odlar lila och vita äppelsnäckor men även elefantsnäckor i 3 färger som jag är nybörjare på.
men idag när jag kom till lokalen och skulle kolla in snäckorna och ge dom mat så va det 2 par i det lila och ett par i det vita som höll på att para sig,så nu hoppas jag på romkakor.
sen kan jag ju inte hålla mig ifrån ungfödarna,har ett gäng blackmolly,orangeamolly kan inte vara utan dom.
kommer uppdatera här eftersom.
Kul
fina snäckor ![]()
idag hade det inte blivit någon rom sorgligt nog
Kommer nog ska du se! ![]()
japp nu när jag va inne och kolla så är det 2 lila par som parar sig och 2st lila är påväg över vatten yttan
dom vita har lagt rom och den kläcktes igår. och dom lila har lagt 2 rom högar.så nu väntar vi bara på att dom vita ska bli större så jag kan sälja dom.
har även beställt 10st orangea elefantsnäckor
Vad söt du är med ditt “Romkake ord” ![]()
Kokong heter det snurrfia ![]()
Blev liite så där smått förälskad i dina vackra vita pärlor med mörk kropp
Otroligt vackra kontraster ![]()
Också passar nog denna tråd bättre i Snäcktråden
Och inte här där det ska diskuteras räkodling vattenvärde,växter, foder,temperatur,
Önskar dig all lycka!!
Ja du ska nog få MASSOR , börjar dem först då är det svårt att få dem att sluta. Dock är det ju lätt att få bort äggen … om man hittar dem ;).
Hoppas att du blir nöjd med din odling …
Hoppas oxå att du får smått på de orange…
De vita pärlorna med mörk kropp kallas blå Shangis:D!!
Jag gillar dem och vill gärna köpa några senare Lindha:thumbs:!!
Har du vita med så är jag även intresserad av några av dem med:thumbs:
Jag trodde att dom hette vita päppelsnäckor med mörk kropp ![]()
Detta är väla ändå en blå snäcka
http://www.google.se/imgres?q=blå+äppelsnäckor&um=1&hl=sv&sa=N&biw=1024&bih=554&tbm=isch&tbnid=omy5lzUPTpthbM:&imgrefurl=http://www.balou.n.nu/djuren&docid=xIGUXHaU4_jEsM&w=400&h=208&ei=29-NTrq6Befg4QS2-s29AQ&zoom=1&iact=hc&vpx=671&vpy=153&dur=5427&hovh=162&hovw=312&tx=117&ty=69&page=3&tbnh=97&tbnw=186&start=25&ndsp=8&ved=1t:429,r:3,s:25
Tyckte att skalet var så fruktansvärt vitt på bilden som hon hade lagt upp
Hade inte du en sådan som lindha har
Som du döpte till Rune ![]()
Äller är jag ute och cyklar nu igen ![]()
har vita men det går 2 blåa tillsammans med dom vita,självklart ska du få köpa några sen
Nej, vist hette han Rune min blåa pojke, jag har några blå nu men ingen Rune och ingen Svarta-Sara heller och de är inte så blåsvarta på fötterna heller som jag vill ha dem.
Tror det är belysningen som gör att Lindhas blå ser vita ut i skalet, de har ju vitt skal och mörk kropp:D
Haha nu såg jag juh att det var en blå som satt på rutan när jag satte på mig brillorna ![]()
Hur som haver riiiiktigt vacker, trots att jag inte tycker om blåa snäckor ![]()
tack ska du ha
Har flyttat tråden till snäckor då den passar bättre där ![]()
Jätte fina snäckor lycka till
nu går även en av mina röda sakura räkor med rom
Kul! ![]()
nu har jag fixat en riktig kamera så nu mommer det snart upp lite bättre bilder(hoppas jag)