Jag börjar bli lite orolig! Jag har en guppy hona som jag haft i en månad och redan när jag fick hon va hon tjock, och dom sa att hon kunde få när som. Men hon bara växer och växer med hon släpper inte några bebisar
de ser ut som hon kommer sprängas när som! E här någon som vet mycket om guppys, som vet varför de blir så med hon?
Om hon är smäll fet så kan det komma när som helst. När hon känner sig redo så släpper hon dom.
Hon var inte högdräktig när du köpte henne men nu är hon det så hon borde släppa ynglen när som helst nu:)
Okej, så de e inte vanligt att dom dör för dom inte släpper dom?
De brukar se helt bisarrt runda ut när det är dags
Ingen fara ![]()
Om du kan se tydliga små ögon genom hennes buk så är det snart dax !
Fast har du haft henne en månad och hon var tjock från början, så finns det ju en liten risk att hon kan vara sjuk med tex bukvattensot, som gör att dom svullnar upp.
Vi får hoppas på det bästa dock!
Thaifighter
Det där var det första som jag kom att tänka på.
Men jag är med klok på att har man aldrig haft en dräktig guppy innan så kan det vara svårt att avgöra dräktighet eller normalt tillstånd. De är typ alltid runda runt magen. Men när de är högdräktiga så är de som små runda klot. :mrgreen:
Skulle hon ha bukvattensot så ser hon ut som en kotte uppifrån då fjällen reser sej på hela fisken, ser hon normal ut och är pigg så är det ingen fara:D
Ja hon ser normal ut och e jätte pigg Så jag får hoppas på att hon får som snart få
tack så mycket alla för svar! De hjälpte! ![]()