Jag har haft 50% are ett tag nu och fått fram ca 15 st king kong/panda.
Nu har en king kong hona från första kullen fått rom, hon är parad med king kong/panda eller en 50% are.
Någon som vet vad man kan förvänta sig att denna kull kan ge för utdelning. (borde väl bli fler taiwan bee än vanliga?)
Jäklar vad kul!
Ja nog borde det bli iaf ett gäng KK det är jag övertygad om ![]()
När fick du dina kingkong från 50%arna? var det länge sedan?
Undrar bara om dina kingkong vuxit sakta eller fort. Har själv haft en redruby som jag haft sen långt före jul och den är ännu inte könsmogen, det är nära men det har tagit förbaskat lång tid, ändå har jag matat rätt bra.
Grattis:D Om hon har valt en kingkong/panda till make ska det teoretiskt bara bli kingkongyngel. Har han valt en 50% are till make så ska hälften av ynglen bli kingkong och hälften f1:or. Odla nu mycket alger så de små har mat de första kritiska veckorna.:thumbs: Lycka till.
Den hona som går med rom nu föddes i november, i den kullen var det 4 st king kong/panda.
Den minsta från denna kull är ca 1 cm nu och honan med rom är ca 2 cm, så det verkar som
dom har en väldigt varierad tillväxt.
Bild?
Tackar!
Hon går i ett väl inkört kar så jag hoppas det ska gå fint…
Ska försöka fota henne:)
Skojskoj! håll oss uppdaterade
Det ska jag:)
Grattis! Det ska bli spännande att höra hur det går för henne sedan och de små ![]()
Här kommer några bilder från första kullen som mina 50%are gav, kolla skillnaden på storlek på ett av korten(lika gammla)
- ett nytt yngel från senaste kullen.
Hona med rom_______________________Hona med rom ________________________Hona med rom
Hane från samma kull________________ 50%are hona ______________________Hane från samma kull
nytt yngel _________________________2 king kong från samma kull _____________hane från samma kull
Det vore intressant att veta vattenparametrarna de går hos dig i
ph 7,0 kh 6 gh 3-4
Det fungerar fint för mig, har samma i alla kar.
Använde shrimpsoil men mitt ph var under 6 och räkorna tappade färg
så jag bytte till ECS, då fick dom tillbaka sin fina färg.
Tackar:)
Bara att säga grattis och lycka till.
Varför har jag fått en grön ton i mitt ansikte? Min avundsjuka är påtaglig när man hör solskenshistorier som denna, men jag får lugna mig lite och kanske att det snart kan hända saker i mina egna burkar.
Lycka till och grattis!
Tack ska ni ha:lol:, får hoppas det går bra för henne…
King kong honan har nu gått med rom i snart 2 veckor, allt ser bra ut hon har en rejäl klase med rom.
2 st 50% honor har släppt sin rom i veckan som gått, har sett flera king kong/panda men inte minns
så har jag fått mitt första red ruby yngel.![]()
:thumbs:
Jag har också fått king kong yngel idag. Har sett tre stycken & 3 st 50%:are än så länge, men honan började släppa rommen idag så det kommer flera.