Litet nano, min snyggaste scape.

Köpte ett nytt kar idag :slight_smile:

Har i shrimpsoil, liten landskapssten, innerfilter, en massa mossbollar och 3 cr och en golden :stuck_out_tongue:

Var också på akvarietjänst, kunde inte låta bli att utöka mitt 35 liters med 5 boraras till :lol:
Köpte även två cr… Vet inte om det är S eller c, försökte fynda grad S för dom kostade bara 35 kr :wink:
Ni får hjälpa med gradering på dom sen :hehe:

Tog nästan bara vatten från ett annat kar, så vågade stoppa ner räkor direkt :slight_smile:

Snajs! Ser urläckert ut. Cleant också.
Hur många liter är det där på tro?

Tack!

Jag vet inte riktigt, ska mäta :wink:

längden x djupet x höjden i cm blir till svaret i deciliter right? :stuck_out_tongue:

1,81,81,8= 5.8 liter.

Kan det verkligen stämma? :open_mouth:

18 cm åt alla håll?
Du drog inte upp någon annan skala tro? eller sett fel? :stuck_out_tongue: dubbelkolla

Sätt gärna något på bakrutan så man inte ser rätt igenom och i med lite mer växter så blir det toppen.

Yes, 181818.

Frasse: Ska antagligen ha i vattenspikblad som jag klipper ner hela tiden där :slight_smile:

Ja. Då är det så :stuck_out_tongue:
Det är mycket litet då, ser ut som att det är lite större på bilden där uppe.

5,832 liter :stuck_out_tongue:

tack för svaret btw :slight_smile:
och lycka till med planerna, lägger upp en tråd framöver med mina projekt

Glömde att skriva att jag har blått nattljus :thumbs:

Gillar det!! Snyggt! Förstår att du slog till.:smiley:

Får man fråga vad det kostade? Var det ett komplett set?

Den landskapsstenen innehåller ju kalk och högre pH så den är inte bra för CR, hade sån i min räkkub först.

Gör den? :open_mouth:

JAg har ett tjockt lager shrimp soil, räcker inte det?

Stiligt! :thumbs:

Vad kör du för pump?
Ska starta upp en lite kub själv men vet inte vad jag ska köra för pump :slight_smile:

Nej det går inte! soilen kommer inte att kunna sänka pH:t med landskapssten i karet! Tyvärr då den är snyggast.

Vad tråkigt… :frowning:

Någon som vill ha stenen?

Eller nej, kan ju ha den i scapen till Malmös aquascape tävling ^^

Det blev ju ett riktigt najs kar !!! :thumbs: (Smygläser lite i bakgrunden…;))

Hehe ^^

Kollade PH nu, enligt mina stickor låg det på mindre än 6.4? :lol:

Vet inte om det stämmer, har inget jag kan kontrollera om dom stämmer då vi inte ens vet PH på kranvattnet…