Lite hjälp tack!

Jag kan ha 3-4 räkor som går med rom men sen när det är dags för räklingar så blir där kanske bara 1-2 st hur kan detta komma sig?

Har du fiskar i akvarium? Vilken typ av foder? Hur många grader? Växter? Har du bild på ditt akvarium?

Räklingarna är ju väldigt små från början och svåra att få syn på och har du fisk i karet så äter de upp en hel del räklingar med.
Som ovan lägg upp ett foto på karet och skriv gärna vad du har för räkor :slight_smile:

Jag har haft dessa räkor i snart 2 år och dom har bara sprutat ut räklingar innan, men ler plötsligt så blir där inte fler. Ingen fisk i karet och jag har orange sakura

för mig var det matning (räkfoder) och temperaturen, som oftast ställer till det

Jag matar inte så ofta o ch karet ligger på 20-22 grader

Har du soil eller sand?

Soil. Karet har funkat klockrent innan men nu helt plötsligt så vill det sig inte

Om jag märker av att det börjar bli sämre överlevnad i karet brukar jag suga upp allt bottenmaterial och skölja ur soilen, detta brukar alltid ge ett gott resultat hos mig.

samma här, skölj soilen väldigt lätt i en spann med friskt vatten och starta om med samma vatten. Det brukar då komma igång igen. Om inte så startar jag om med ny soil

Tack för att ni hjälper till:)