Ny här, är medlem på en del andra forum (där jag heter Betta eller Lindzen) men det är första gången jag är här!
Jag inga räkor men däremot en hel del äppelsnäckor (rosarandiga, elfenbensvita, lilarandiga) som agerar städare i alla (8) karen. Jag pysslar mäst med kampfiskar som jag har odlat i över 1 år tillbaka men har haft kampfisk i minst 5 år.
Tänkte visa lite bilder nu på de kamfiskar jag har. Jag har… räknar… 10 kampfiskar. 4 hanar (2 dog nyss i sjukdom…) och 6 honor. Sen har jag också en kull nu från ett av mina par på över 50 yngel! De kommer vara leveransklara om ca 2 mån
Det är bara halfmoon (HM) jag odlar på just nu, de blir säkert halfmoon plakat (HMPK) lite längre fram när de blivit lite mer kända i Sverige.
Här kommer bilder på hanarna:
White platinum HM, uppfödd av mig
Platinum black orange dragon HM, import från Thailand (från Benleangbettas)
Black gold dragon HM, import från Thailand (från Aquastar71), pappa till ynglena
Pink salamander dragon HM, import från Thailand (från Aquastar71), bilden är tagen för 1 mån sedan så hans fena är helt återställd, hans färg ser också lite konstig ut pga bilxten, han är mycket mer rosa än lila
Honorna:
White platinum HM, uppfödd av mig
Black platinum dragon, import från Thailand (från Aquastar71)
Platinum black orange dragon HM, import från Thailand (från Banleangbettas)
Black gold dragon HM, import från Thailand (från Elegantbettas), mamma till ynglena
Pink salamander dragon HM, import från Thailand (från Aquastar71)
(har ingen bild på denna hona)
Extended red HM, från djuraffär
Men hej och vad kul att du hittade hit Lindha:D:D!!!
Du har vansinnigt snygga HM och mina 2 vita hannar kommer ju faktiskt från dej, ja alla 5 kan man väl säja då jag har en HM hanne med pluss 2 HM honor:D!!!
hej linda . Skitsnygga kampisar du har . Jag har odlat bettor till och från i 10 år . Mest plakat och sen olika arter. Gillar ju labyrinter i övrigt . Det börjar ju bli lite lättare (men inte mycket ) att få fatt i lite roligare kampfiskar med andra färger än just blå och röda :-D. Har just idag varit och hämtat en giant betta och sen en halfmoon grade aa som dock visade sig vara en superdelta metalic :@. Får väl se om jag får en ny ?! Hur som helst undrar jag om du skickar bettor ? Tänkte då när det blir varmare ( typ april ? ) . Tänkte jag skulle köra annat i karen nu men sen råkar man se i listorna alla snygga kampfiskar och så slutar det med att man fyllar alla karen med kampisar igen:-D . Hör gärna av dej om du vill när det är dags . janne.j.j@spray.se . Mvh/janne
hej linda . Skitsnygga kampisar du har . Jag har odlat bettor till och från i 10 år . Mest plakat och sen olika arter. Gillar ju labyrinter i övrigt . Det börjar ju bli lite lättare (men inte mycket ) att få fatt i lite roligare kampfiskar med andra färger än just blå och röda :-D. Har just idag varit och hämtat en giant betta och sen en halfmoon grade aa som dock visade sig vara en superdelta metalic :@. Får väl se om jag får en ny ?! Hur som helst undrar jag om du skickar bettor ? Tänkte då när det blir varmare ( typ april ? ) . Tänkte jag skulle köra annat i karen nu men sen råkar man se i listorna alla snygga kampfiskar och så slutar det med att man fyllar alla karen med kampisar igen:-D . Hör gärna av dej om du vill när det är dags . janne.j.j@spray.se . Mvh/janne
Hejsan,
ja jag provade beställa halfmoon grade aa jag med från akvarieteknik och fick en ful blå hane som till och med hade röda bukfenor, inte bra hos en blå om den ska föreställa AA, den var visseligen halfmoon men köpte honom inte. Akvarieteknik kan inte alls vad de säljer, hehe stör mig jättemycket på att de skriver “deluxe black” när det inte ens finns nåt som heter så…
Men ja jag kan skicka, även när det är minus ute, mot porto så klart.
Hej och vælkommen…
Jætte fina kampfiskar. Gillar speciellt White platinum HM “førsta bilden”:thumbs:
Synd att man inte kan ha dom i ett rækkar:?
Får man fråga vad en White platinum HM ligger i pris?
MVH
Kenzo
När jag sålde WP sist så sålde jag hanar för 250-300 kr och honor för 200 kr. Sen beror priset också lite på könsfördelningen och hur många som blir HM Men kullen som jag har nu har jag inte bestämt pris på ännu.
Hej igen . Ja va kasst va att dom inte vet . Jag frågade vad det var för skillnad på en halfmoon ,halfmoon grade a och halfmoon grade aa men det visste dom inte . Jag trodde det hade med fenorna att göra men det kan det inte ha varit . Inte som min såg ut . Kanske uppfödaren hittat på något eget om färgerna ? Ja ja sånt är livet . Jag är glad för min giant dock . Säg till när du har och sälja.mvh/janne
Vilken grade de har handlar om kvalitén, hur bra färgen resp fenorna är. Men det verkar grossisterna inte veta någonting alls om för den fisk jag fick var inte ens Grade A… Skulle du däremot ha beställt direkt från en uppfödare i Thailand som kan sin sak så hade du fått en fisk som verkligen var grade AA. Grejen är att grossisterna tar hem sina fiskar från Thailand eller Indonesien, inte uppfödare här i Sverige. Men, sen döper grossisterna om fiskarna till det som lockar folk att beställa. Tex delauxe black är egentligen inte en färg som finns hos kampfiskar, fiskens färg på ex bilden på Akvarieteknik under Deluxe black kallas egentligen Black melano.
Du får jättegärna kolla tråden lite då och då då många vill att jag ska kontakta när jag har till salu men jag kommer aldrig kunna minnas alla så därför (för att jag inte ska missa någon) så får personen som är intresserad själv hålla koll. Men det dröjer ju ca 2 mån så det är ju ett tag
Blev en White platinum HM hona och ett big ear HMPK par. Hanen har tyvärr tuggat lite på sina vackra bröstfenor under transporten så de är inte lika hela och fina som de var hos säljaren. Men men, de växer ut
Big ear pink salamander HMPK hanen:
Närbild på hanens bröstfenor!
Big ear blue salamander HMPK honan:
WP HM honan:
Hej Linda!!
Dom var underbara… Om du har någon att sälja av dina avkommer så är jag väldigt intresserad…
Jag var inte medlem på denna sida men blev medlem bara för att få chansen att kanske köpa en halfmoon…
Är medlem på andra fisksidor…
Snygga fiskar :thumbs:
Duktig fotograf… är fiskarna dresserade till att stå så fint??? Eller har du bara HUR mycket tålamod som helst???
Är iallafall imponerat.
Mvh Pia
White platinum HM är helt klart min typ av kampfisk. Hur får man tag i sådana? Ser att du importerar från Thailand, är det någon form av samimport eller köper du typ 1 fisk?
Jag importerar själv, brukar ta hem minst 6 fiskar för att det ska bli värt då fraktkostnaderna inte är speciellt billiga. Samimport har jag inte kunnat då det inte finns så många kampfiskintresserade nära mig.