Den här tråden är uppföljaren till “Slagsmål eller ligg??” http://www.redbee.se/showthread.php/3390-Slagsmål-eller-ligg
För jag är nog säker på att det var ett ligg… för nu går ena med rom (äver om jag köpte 4 nya krabbor efteråt så är jag 99% säker på att den som har rom är en av de gamla.
Jag märkte romen först när jag såg att d var ngt “skumaktigt” som rörde på sig under hennes “lock” på magen. Sen såg jag att hon öpnade locket ganska ofta, vilket jag aldrig har observerat förut. Och då kunde man se den gulaktiga romen som vädras. kool!!!
Coolt! Hade stor lust att köpa ett gäng men det blev slut på rean, sen blev dom så snuskigt dyra så det fick vara.
Är dom aktiva hos dej? Dom brukar av vad jag har läst på diverse forum att dom är ganska skygga av sig.
Vad kul, då trivs dom hos dig, vad matar du med? Går dom själva eller med räkor?
Temperatur och ph?
Det är ingen som lyckats få larverna att leva längre än 9 dagar så där har du nått att bita i.
Spændene! Jeg synes det bliver mere og mere interessant med krabber, jo flere tråde jeg ser om det herinde! Spændene er det med dit rogn uanset om det bliver til noget eller ej
Synd att det inte blev något denna gången, men när jag läser larver så tänker jag på Amano, det kan inte vara så att larverna behöver en viss salthalt även om inte så mycket som amanolarver?,bara en tanke:)
Jag hittade en krabbling i går när jag städade deras kar men den var död tyvärr om det inte är ett ömsskal, med benen var den nog 3 mm och den såg ut som en krabba faktiskt. Funderar på om man kan mata med lite sadako och försöka få det att fastna i flytväxterna, vad tror ni:)?