LED-lampa till 43L

Hej! tänkte jag skulle byta ut min belysning på 43L karet. växterna trivs inte och dör hela tiden. har för tillfället ett Power-GLO i rampen. hade tänkt byta till LED-lampa, men hur många/mycket ska jag ha? en bekant sa till mig att jag kunde ha två st LED-lampor, som man har till ett 30L, där man har en LED-lampa. tycker ljuset inte verka nå fram till framkanten. Vilket är bäst?

Detta är en ledramp som jag sett fått många bra betyg både på svenska och utländska akvariesajter. Även denna lampa, avsedd för upp till 30 liter, skulle man kunna ha två stycken utav till ett 40 liters. Vad är måtten på ditt 40 liters akvarium?

Tror inte tjejen på bilden är en akvarist… :?

Klart hon är. Jobbar så hårt med akvariet att Hon blivit blöt och behövde klä av sig. Dedikerad akvarist!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Varför skulle hon inte kunna vara det? Tycker bilden är opassande i reklam för ljusramp men för det behöver det inte betyda att hon inte skulle kunna vara akvarist.

Ha ha ha ha, ja där ser man hur insnöad akvarist jag är. Jag såg bara två gröna tankar och LED lampor. :mrgreen:
Men du såg hon direkt!?!:hehe:

Klockrent svar! Så måste det vara! :thumbs::mrgreen:

Nja… var ju bara intresserad av ljusrampen.
Men gillar inte att det tenderar på att kvinnor exploateras.
Hade företaget haft liknande bilder på män, så kanske man kunde leva med sådant.
Även om inget är smickrande för företaget.
Bättre att lägga pengarna på bättre bilder… t.ex lite aquascaping

Så blöt har jag nog aldrig blivit av akvariepyssel så jag fått göra detta näck… :wink:

Håller med… :thumbs:

Ramperna verkar bra men tjejen på bilden hör ju inte dit, tror de har samma styrka som de ledlister jag själv köpt, billiga är de med :slight_smile:

De har även en möjlighet att ändra ljuset via en brytare på kabeln…
står tyvärr inte vad man kan göra med den i annonsen… men en manual medföljer nog.
Kanske skulle man ta hem en och testa… :slight_smile: