Hej!
Jag söker efter L046:or!
Någon som har till salu? Eller kanske vet om de finns någon annan som har :)?
Hej!
Jag söker efter L046:or!
Någon som har till salu? Eller kanske vet om de finns någon annan som har :)?
Hej!
Välkommen till Redbee!
Förmodar att du menar Hypancistrus zebra malar, dock är detta främst ett Forum om räkor så chansen att du hittar nån som odlar dom här är nog ganska så liten tror jag!
men… man vet aldrig!
En snygg fisk , jag hade själv såna för många år sen, men lyckades aldrig få tag på någon hona, då odlarna på den tiden behöll dom själva!:x
Här är några gamla dia bilder på några av mina från 90-talet.
Lycka till!
Thaifighter
Fråga keen-eyed hon vet nog om inte annat, sen kan du ju alltid gå in på den här länken http://www.loricariidae.se/index.php
L046 Hypancistrus zebra är väldigt dyr, du får räkna med runt 1000kr st för dem så det gäller att ha en fet kassa:)
Ja precis
det är såna jag menar! Otroligt fina malar faktiskt!
Fina dina var
har du inte kvar dom? Jag har hört att det är svårt och avgöra om det är en hona eller hane, så det är lite synd. Vet du hur man kan urskilja de på just dom malarna?
Jag har redan frågat henne, men hon hänvisade mig till samma sida som du skrev.
Haha japp I know :P. Men väldigt fina är dom ![]()
Jag tycker det är ett grymt överpris på dem för det finns flera väldigt läckra malar som är minst lika snygga tycker jag:D
Vilken/vilka tycker du är snyggast då
? Lite nyfiken bara hehe
När jag köpte mina på 90-talet så var dom just upptäckta och nya i affärerna, och på den tiden kostade dom 200 kr stycket för vildfångade,
vilket var mycket pengar då!
Sen har jag hört att dom blivit sällsynta i naturen och inte importeras mer, utan att man är hänvisad till att köpa av odlare som kan ta vilka priser dom vill, men tror nog att om du hittar ungdjur så kan du köpa dom för 7-800 kr st om du prutar!![]()
Thaifighter
“nisa” på forumet säljer nu för 500kr/st.