Krasslig elefant

Mina elefanter bor i ett 63l växtakvarium, har väl en tre - fyra stora och ett gäng små. De förökar sig och mår bra. Bor även ett gäng räkor där och lite olika fiskar. Ingen bråkar med sniglarna, förutom räkorna som ibland sätter sig på dem. :wink:

Dock är det en som ligger mest på samma ställe och inte tar sig runt så mycket. Nu idag såg jag att den stack ut huvudet för första gången, den var jättesmal och antennerna såg liksom ihopkorvade ut? Typ som små runda bollar med en liten tagg längst ut. :confused:

De får en halv alg-waffers två gånger i veckan, white sticks då och då och sen äter de väldigt mycket på mina växter. Matar jag för lite? De äter även rester av fiskarnas mat (granulat) och fiskarna matar jag litegrann 3 ggr om dagen undantag söndag då de inte får nåt alls.

De andra snäckorna mår bra och verkar helt okej, just den här som verkar hängig. Vet inte om det är en hona heller, annars kanske de kan bli lite extra hängiga om de ska “föda”?

Temp: 26
pH: 7,5
dKH: 6

La elefanterna i en skål med akvarievatten och hade ner endel av deras mat i det, de åt förnöjt och idag verkar de alla röra på sig lite och vara piggare. DEt kanske är för stökigt i karet, men ser inga fiskar som mobbar dom. En av dem (den tråden handlar om) är spröten borta på. :confused: Vet inte varför, jag tror inga fiskar har varit på den. De bryr sig liksom inte om snäckorna alls. Har kilfläcksrasboror, galaxy rasbora, endlers, pygmé corys.