köpes det mesta!

Tja!
Jag är 15 år som ska återuppta räkornas värld, jag har nästan inga pengar så det ska helst inte kosta så mycket :smiley:
Jag är väldigt sugen på att köpa ca 5 stycken körsbärsräkor,
någon sorts mossboll och en billig växt som växer uppåt :lol: :stuck_out_tongue:
och någon mossa som sätter sig fast på stenar som inte kräver någon gödning, någon sorts flytt växt kanske Pistia stratiotes, Musselblomma??
sen har jag lite frågor,
sanden i sandlådorna skulle man kunna ta den i akvariumet? och går det att ha Otocinclus med räkor?

Tack så jätte mycket på förhand!
Mvh :arrow: En ny räknörd :smiley:
:smiley:

som ni kanske märker är jag ganska ny inom växterna, så lätta växter skulle vara bra :smiley:
men räkor kan jag :smiley:

Skulle helst vilja beställa allt från en och samma person, men förstår att det kan bli svårt :S

vart bor du?

Jag bor uppe i molkom,

då kan du komma förbi skåre och hämta lite växter och mossa! sanden i sandlådan är lite för finkornig. bättre att leta vid någon sjö! och ottosar funkar utmärkt dock så är det bättre utan fisk då räkorna blir mindre skygga! några snäckor gör jobbet lika bra!
mvh clas

Okej, :smiley: jo jag kanske kommer förbi dig i skåre någon gång i framtiden, men lite långt att cykla ;D
då min föräldrar säger att jag måste fixa allt när det gäller akvariumet :confused:

Hade du varit min son så hade jag kört dej men nu är det ju inte så :lol: !!!
Du kan köpa en påse COOP Extra kattsand, den fungerar utmärkt och är ju jättebillig, 1 påse kostar runt 27 kr och är ett alternativ till räksoilen som är jättedyr, snyggt blir det också en sådan kan du lätt ta på pakethållaren :smiley: :smiley: !!!
Sand i sjöar går ju att använda men den måste kokas noga då det kan finnas all sköns skit man inte vill ha i karet + att den är tyngre att släpa hem :smiley: :smiley: !!!

Tipps, skriv in var du bor i din profil så syns det vid varje innlägg :smiley: !!

ja okej tack så jätte mycket :smiley:

Jag kan skicka några körsbärsräkor till dig och lite java mossa
Du får betala för frakten 60kr om du vill.

Oj! Ja det tackar man ju inte nej till! :smiley:
Skickar dig ett pm :smiley:
Och tack så jätte mycket!

Nu snart ska jag få räkorna :smiley: tack Arek för det jätte bra priset!
har köpte var och köpt kattsand så det är fixat, tror ni man skulle kunna andevända en pet-flaska i akvariumet?? jag har gjort en jätte bra grotta :smiley:
men nu är det bara lite växter som jag skulle behöva! Arek skulle skicka med lite javamossa men finns det någon där ute som säljer en billig växt som inte behöver gödning men som kan fästas på stenar, även en mossboll för en billig peng??
Tack än en gång för all hjälp! :smiley:

pma din adress
mvh clas

först och främst vill jag tacka Arek för dom vackra underbara räkorna han skickade!
Men sen har jag en fråga :smiley:
Var är den bästa mossan som man kan fästa på stenar som man inte har gödning med?
Ricca, flame?? eller måste man kanske göda mossorna?
Heter det mossbolar?

säljer ni mossor pm mig!

Javamossa är bra.

Det kan dy knyta fast på stenar med fiskelina eller sytråd.

Javamossa är lättast och billigast, riccia mossa mår bäst av co2 och växer ej fast på stenar.