Söker efter akvarieställning till 54 liters! måtten är 60x30x30, vill gärna kunna ha 3 st i höjd.
Antingen om någon har något att sälja/bygga eller vet någon som kan sätta ihop en bra ställning för en okay slant
kan hämtas omkring östergötland eller upp emot sthlm.
Hej, välkommen till Redbee ![]()
Kul med fler från Mjölby, har inget tips på färdig ställning och fråga inte på “ciklid shopen”.
De tar 3500:- för bara en alu ställning utan akvarier.
Jag åkte till närliggande XL bygg och köpte material och byggde en ställning i trä själv istället.
ps. bor i Slomarp ![]()
Ty ty! jo känns ju inte som mjölby har så många räk fantaster ![]()
Ah googlat lite och hamnat där läskigt dyrt sådant alltså o.O men hitta någon lite för stor ställning på jula för 250 (http://www.jula.se/trahylla-355505) som kändes lagom, men den ser lite klen ut när man tittar på den men den ska klara 75kg/hylla så bör väl funka till 54l? o.O
Tvivlar starkt på att jag skulle kunna att klara av att bygga något, ett mirakel att jag fick mvg i träslöjd men de va typ 10 år sen nu xD
Själv bor jag typ bredvid xl bygg ![]()
Men tack för tipsen o välkomnandet ![]()
:thumbs::lol::lol: bli kul följsa dig i detta vännen ![]()
Jag har faktiskt klämt och känt på den hyllan, säger såhär.
Den funkar nog, men jag hade nog lagt en byggplyffa över hyllplanen och även köpt vinkeljärn och satt under reglarna för att vara säker, den kändes lite klen.
Men säkra upp den så är det nog grönt! ![]()
Lycka till
Ett lite dyrare men proffsigare alternativ i metall. Måttbeställ rörlängder och förstärkta knutar.
http://www.flexipet.se/priser
Tryck ihop, så är det klart.
Lycka till med det alternativ du väljer.
Det blev tyvärr trä ställningen, jobba på coop ger inte så bra betalt så jag har inte råd me mer :<
Men 2 st 54 liters ska in där
ena ska jag köra shrimp soil och den andra ska va ecs till lite mindre kinkiga räkor ![]()
Hur högt ska man ha me shrimp soil/ecs? lagt 5 cm men vart så jäkla högt o.O
Nå bra tips på fina växter o ha i?
Helt glömt bort de när jag skulle göra iordning karen idag xD
mossor, mossor och åter mossor ![]()
men det mesta går väl bra så länge man har ordentligt med ljus.
Finns ett inlägg som berättar att anubis inte är bra dock.
Vore kul om du fortsatte vara aktiv på forumet, så kan vi ha koll på varandras projekt och framgång/motgångar.
Jag handlar på Coop var och varannan dag.
Vad står det på din lilla namnbricka som alla har där inne? ![]()
Soilen räcker nog med 4cm där bak och 3 cm fram, som sagt lägg i mossor av olika slag och även Java-ormbunkar dom klarar sej med mindre ljus och behöver inte planteras ner i soilen utan fästes på stenar och rötter.
Thaifighter
ah låter lite mer logsikt xD har haft i 10l soil för fick för mig att de skulle va 5cm men såg så mycke ut xD Har lite olika mossor hemma och även någon flytväxt så blir nog att fylla med vatten imorn o greja sen får vi se va de blir för räkor ![]()
Tack för alla svar o hjälp :beg:
Jag har faktiskt ingen namnskylt
gett upp om att den inte ska ramla ut, tänkt skriva ut en ny men inte orkat så jag är nog den ända me tom namnbricka ![]()