Poppy har just hjälpt mig möblera om räkkaret

Får presentere mine 4 katter, det er to siamesere og to orientalere. Mor, far og to sønner.
Pappa Maceo;

Mamma Xiola;

Sønn Ace;

Sønn Art;

Vi hadde også den tredje sønnen til han var 16 uker da han ble solgt, en av de hardeste avgjørelsene jeg har tatt noengang.
Men 5 katter ble simpelthen for mye, savner han fremdeles veldig mye.
Ett fint bilde av ham noen få uker gammel;

Fina bilder och väldigt fina katter :thumbs:
Vi har fem katter av olika raser. Vi har tre MCO, en Ragdoll, och en Abbessinier. Min fru ställer ut två av dem. Hon ska ställa dem i Kristianstad i maj.
Här är vår “lille” Int. Premier Gizmo. Det är en liten MCO på 10 kg.
Sedan kommer Int.Premier Anakin. Han är en Ragdoll.
Här är Yoda, våran MCO utan svans. Gizmos dotter Jaci.
Här tillsamans med sin pappa när hon var kattunge.
Samt Abbessiniern Trixie, även kallad råttan.
Snygga katter !!!:thumbs:
Har du ev en länk till utställningen?
Gå in på www.minkattklubb.se och klicka dig vidare. Utställningen är den 14-15 maj. Frugan ska ställa på söndagen.
Åh ABYs är så fina, dock drömmer jag om en fawnsilver somali.
Min röda katta i mitt senaste inlägg är på dejt nu :hehe:
Tro´t om du vill, men abbyn är en hittekatt!! Vi hittade henne utmed gamla E4:an en kväll för ett par år sedan. Vi tog henne tilll veterinären för att se om hon var chippad, och det var hon, men hon hade ingen registrerad ägare, vare sig i Danmark eller Sverige. Chippet är troligen inte svenskt, utan danskt, trodde man på kennelklubben, som har hand om djurägarregistret. Vi tog kontakt med polisen i sverige och fick hjälp att ta kontakt med danska myndigheter, men ingen har hört av sig och velat ha tillbaka sin katt.
Vi tror att hon har rymt från en dansk bil som varit på besök i sverige, men inte haft papperna i ordning, och därför inte vågar höra av sig till oss eller polisen.Trixie har bott här så länge nu så vi har blivit hennes nya familj. Polisen skrev över ägandet på oss och hon är registrerad på min fru nu, men det hade varit intresant att få reda på var hon kommer ifrån.
Eran MCO hane är jätte fin
Köpte en hund för flera år sen de som sålde henne till mig födde upp MCO och de hade en fin röd hane som er han var också enorm ![]()
Det var inte hos er jag köpte hund väl??
Nej vi har ingen uppfödnig. Våra MCO är från Flying Eagels uppfödning i Bromölla. Janet som har uppfödningen tyckte att Geronimo, som Gizmo egentligen heter, hade bra linjer och ville att vi skulle låta honom para en av hennes honor. Sedan ville hon att en hona från den kullen skulle gå i avel, men hon hade inte plats,så katten fick bo hos oss. Det visade sig senare att det ligger en hjärtsjukdom i generna så både Gizmo och alla hans avkommor kastrerades. Det är därför vi har både far och dotter.
Ok de jag köpte hund ifrån bodde då i Strömsnäsbruk vet inte om de bor kvar men de har en hane som jag vet de brukar ställa ut har för mig han kallades för Gibson eller nått sånt.
MCO är verkligen jätte fina det är den enda kattras som min kattogillare till gubbe faktiskt sagt att han kan tänka sig att äga, men då var kraven att det skulle vara en hane med jätte tassar haha
Jag tror att de i Strömsnäs har slutat med uppfödning.
Katter är min frus hobby. Jag har varit med och bestämt vilka katter vi ska skaffa, men det är hon som sköter dem.
Kattuppfödning och hunduppfödning är kul, men det finns mycket oseriöst folk som tror att de ska bli miljonärer. Avundsjukan har tagit över på en del med, så man pratar skit om varandra i stället för att hjälpas åt. Det är mycket roligare att läsa detta forum där vi tar hjälp av varandras erfarenheter i stället för att bråka.
Kan bara hålla med, det är viktigt…:thumbs:
En av våra fyra missar.
Den här herren är numera en pensionerad avelskatt som behövde ett nytt hem. Numera är han gårdskatt och får komma och gå som han vill precis som de andra. Khin myas sherman heter han. Här hemma är det Kärran, sherman eller murvel. ![]()
mohahahaha :lol::lol::lol::lol:
Fin katt!!!![]()
Vet ni hur katter kommunicerar med oss människor?
Det gör de via smilies :!:
Då de ju inte kan skriva så använder de ansiktsuttryck…![]()