kamera

söker hjälp med en bra systemkamera ,objektiv att fota mina räkor med.
(obs nybörjare):wink:

Du bör nog skriva vilken budget du har. Har du systemkamera sedan innan? Vilket märke i så fall?

Bör gå med vilken systemkamera som helst, om du har ett snabbt och ljuskänsligt objektiv med macro/supermacro.

Thaifighter

jag har ingen systemkamera innan.budget 5000-6000kr

Har en 450D idag som jag är mycket nöjd med är amatör fotograf (fotar mest chili frukter) blir riktigt bra. Tar en del närbilder dock ska jag skaffa macro lins snart.

Verkar finnas en bra kampanj på 550D just nu. Och den ska ju vara bättre än 450D.

http://www.dustinhome.se/product/5010611888?ssel=false&csref=Prisjakt_Banner_8_julfynd_Canon_EOS550D_OPTIK_EF50_111124

Är ganska insnöad på Canon, men trivs väldigt bra med min aldrig krånglat och tagit säkert över 4000 bilder på 2år nu.

Lins går ju alltid att köpa till efterhand värre med kamera hus.

Jag har en canon 550D och är väldigt nöjd;) De flesta bilderna jag lägger ut är tagna med den. Jag köpte till ett macro men det kan man ju köpa senare.

Jag har en Pentax K-x som jag köpte för 1 år sedan, nu har jag köpt ett riktigt macroobjektiv då jag bara hade fuskmacro innan, är Pentaxmänniska min analoga systemkamera var också en Pentax, jag är jättenöjd med min kamera och ska nu lära mej att använda macroobjektivet:)!!

Får man göra en liten kapning av tråden?
Isf samma frågeställning men med en maxbudget på 4000:- (inte till mig då)

Tack för alla goda råd nu har jag lite att fundera på.

mvh Håkan

Vad är det för macroglugg du har?

Canon 100 mm. Här är lite info från min “Kamera” tråd http://www.redbee.se/showthread.php/4812-Canon-eos-550D/page2?highlight=550D