Jättebra identifikationssida Tylomelania

Fattar inte hur jag ska översätta den från ryska? Nån vänlig själ får gärna lägga en översatt klicklänk här istället.
Börjar dock med denna

http://aquaworld.markiz.net/vidy-tilomelaniy/

Massor av foton på skaloch beskrivningar(dock på ryska):frowning:

Det går att översätta med google, men översättningarna brukar bli rätt roliga:lol::lol:, det enda är att jag inte vet hur man gör:(!!!

Gå till google översätt. Klistra in länken i rutan. Välj översätt från ryska till svenska.

antingen installerar du webbläsaren google crome. eller så använder du google translate. http://translate.google.com/?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=ru&tl=sv&text=&file=#submit

du svarar alltid innan mig din jävul:evil:

:cool: Du får bli snabbare på tangenterna:D

trött, snuvig, lat :oops:

Fattar inte skillnaden på
[ul]
[li]Tylomelania sp. patriarchalis[/li][li]Tylomelania sp. towutensis[/li][/ul]Tycker text översättningen blir den samma på yttre beskrivning på båda:scratch:
Att de kommer från olika sjöar syns ju inte i butikerna:mrgreen:

Chattar med saga09…måste bara dela med mej.

Saga09: olika fångstställen, towu… ska ha ljus insida i skalet och blir 3 cm mindre som vuxen 8cm, får färre babysar(11:14pm)
Me: ok??? sprättar du en av dina och kollar insidan på skalet(11:17pm)

Me: hahahaha LOL

lite roar småbarn och idioter

Tylomelania patriarchalis Sarasin & Sarasin, 1897 Habitat: Lake Matano, på djup mellan 0,5 till 1 till 20-40 m
Substrat: mjuk sand eller lera
Färg: klänning - med vita prickar eller fläckar, morrhår med vita ränder, skal - från ljust till mörkt brun
Storlek: till 11,7 cm hos nyfödda till 1,75 cm
Reproduktion: vivipara (kvinnor kan fostra 2-29 embryon), heterosexuella, män inte skiljer sig i storlek från kvinnor
Det uppträder vanligen i samband med T. [LEFT]gemmifera[/LEFT] gemmifera
[LEFT]Tylomelania patriarchalis[/LEFT] Tylomelania patriarchalis

[LEFT]Tylomelania towutensis Sarasin & Sarasin, 1897[/LEFT] Tylomelania towutensis Sarasin & Sarasin, 1897 Habitat: Lake Tovuti, flod Tominanga, på olika djup
Substrat: mjuk sand eller lera
Färg: klänning - med massor av vita fläckar, morrhår med vita ränder, Shell - brun, ibland mestadels svarta, inre delen vit eller grädde
Storlek: upp till 8,62 cm, nyfödd upp till 1,6 cm
Reproduktion: vivipara (kvinnor kan fostra 01/08 embryon), heterosexuella, män inte skiljer sig i storlek från kvinnor
[LEFT]Tylomelania patriarchalis[/LEFT] Kan förväxlas med Tylomelania patriarchalis
[LEFT]Tylomelania towutensis[/LEFT] Tylomelania towutensis

[LEFT]Tylomelania towutica Kruimel, 1913[/LEFT] Tylomelania towutica Kruimel, 1913
Habitat: Lake Tovuti, Tominanga floden, på ett djup av 0,5-1 m till flera meter
Substrat: hård, stenar och drivved
Färg: klänning - med vita prickar eller fläckar, morrhår med vita ränder, Shell - Brown, vrutrennyaya mörk grå, bruna ibland
Storlek: upp till 6,49 cm, nyfödd upp till 9,3 mm
Reproduktion: vivipara (kvinnor kan fostra 01/07 embryon), heterosexuella
Förekommer ofta tillsammans med T. [LEFT]Sarasinorum[/LEFT] Sarasinorum
[LEFT]Tylomelania towutica[/LEFT] Tylomelania towutica

Varsågod din lata rackare:evilgrin:

:evilgrin::evilgrin::evilgrin:

Vadå, klänning med vita fläckar och morrhår med gula ränder och så är dom hetrosexuella:lol::lol::lol:!!!

Underbart;):):D:lol:

Visst, jag har aldrig sett mina Tylisar i kjolar med vita fläckar och inte har dom några morrhår heller:lol::lol:!!! Jag har läst många googleöversättningar på räkor och dom är lika tokiga dom:lol::lol::lol:!!!

Kanske inte det vetenskapliga namnet men jag hittar den inte bland beskrivningarna:?:

Obs. Missa inte att det fins en sida till