Lördagen den 24 april bär det av till Stockholm,till brommazoomarknaden.Det ska bli spännande att se vad som finns.Jag har inte varit dit men min man har varit där. Han sa det du kommer tappa hakan när du ser alla växter och fiskar med mm.Så det ska bli kul ![]()
ah jo det finns lite att titta på där. men planera ni en heldag i bromma så skulle jag även säga att hälsa på Akvarielagret (ligger väl typ 10 min bort?) och akvarieleasing. (ligger i sundbyberg, men då passar man på att äta där med )
Annars så hoppas jag att ni får en bra lördag. Fast det kan ju inte bli dåligt om man ska åka och kolla på fiskar och sådant =)
Ja, gör en heldag där och kolla runt lite när ni har rest ner hela vägen från Edsbyn, varför inte ta en titt på Fjärilshuset i Botaniska trädgården också när ni är i Stockholm
!!!
Håller med, kolla in akvarielagret när ni ändå är här!
De brukar ha lite fler olika växter och massvis av rötter.
Trevlig helg!
Jag var på Bromma zoomarknad i förra veckan för första gången, klart missnöjd ![]()
Visst det var stort och mycket personal. Men utbudet var typiskt sälja allt. Räkmässigt var det inte heller något roligt.
Jag skulle handla Back to nature backgrunder men det hade dom inte ![]()
Får hoppas Akvarielagret är roligare, ska dit vid nästa Stockholmsbesök.
Vi hadde också en sån där misslyckad afär här i Göteborg för några år sedan, det var jättestort men de hadde ingenting heller tycker jag, den hette Zoomarknaden tror jag eller något ditåt, inte kunde dom något heller :lol: :lol: :lol: !!!
Tack för alla förslag ni ge mej(oss).Vi får se vad som händer. ![]()
Jag kan tipsa om Södermalms akvarieaffär på krukmakargatan 3 vid Mariatorget i Stockholm.
Då han som har det själv är intresserad av liten fisk i små akvarier är det mycket man kan bli inspirerad av till räkburkar där.
Mycket växter och mossor för det mesta. Kan nog finnas en och annan crystal/tigerräka också av hyfsat kvalitet.
Han brukar bland annat ha inne en minikrabba “Limnopilos naiyanetri” som jag själv nog ska testa att ha med räkor.
Håller med!
Köper det mesta där. Och det han inte har inne, kan man lätt beställa.
Mm varit där 1 gång med och slutade att jag och tjejen stod i 1,5 timme och snackade olika arter ursprung och vad han odlade och så. Klart en killa som kan mycket och vill dela med sig. Helt klart värt ett besök sedan hade han lite räkor med =)
Om ni blir uttråkade kan väl en tur till “Aquaria” vara ett kul stopp i Den Kungliga Hufvudstaden…