Inredning

Inredning för snäckor i karen?
Hur vill de ha det?
Skall man ha mycket växter eller räcker det med en liten eller några få?
Behöver de gömnställen?

Då jag har mest posthorn så tar jag gärna emot tips om vad de gillar =)

Jag skulle ha mycket växter i karet tycker det är snyggast, men det är jag det:D

Jag tror inte att postisar är så kräsen
Inte mina i alla fall
Där i mot så har jag märkt att mina äpplen tycker om att dra sig undan några timmar per dag
Där det är skuggit under några växter
Eller en en rot
Samma med mina tylomelanier
Dom verkar också uppskatta skugga och något gömsle
Men har inte sett några tecken på att mina posthorn vill dra sig undan
Så summan av kardemumman inred så som du vill ha det vett jah :slight_smile:

Tack :slight_smile:
Då får jag bara ansa o göra lite finare i karet då det nästan har växt igen, Synd att räkorna inte trivs lika bra som mina växter. För då hade det varit många vid detta laget :wink:

Ni har så fina kar, så det är kul att titta o få inspiration. Får se om det blir något bättre efter min lediga dag i morgon. Men ett av tre kar börjar bli fint i alla fall :slight_smile:

ÖNSKAR dig all lycka till :slight_smile:
Du kan väla slänga upp en bild när du blivit nöjd :stuck_out_tongue:

Men det måste ju finnas någon räka som fungerar hos dej Carina, har du testa Amanos då de tål det mesta även vanliga fiskmediciner verkar det som:D

Jag har tre Amanos :smiley: Och de mår hur bra som hellst men nu funderar jag på om de inte är för stora för karet då de bor i ett 30 liters :scratch:
Jag skall fixa till i karen o ladda upp bilder, Och är jag inte nöjd så kan jag ju få tips :smiley:

Men kommer försöka med andra räkor en gång till bara inte denna månaden utan när ekonomin ser lite ljusare ut (dyrt med djur o vetrinären)

Måste räkor ha mossa? jag får inte min mossa att se fin ut den bara blir brun.

började min ansning och upptäckte till min stora förvåning att jag inte bara har amano räkor i karet utan fem körsbär lever fortfarande :smiley:
Det är ju inte så mångga som förut men endå de finns där så nu blev jag jätte sugen på att köpa ett gäng till o fyllla på :smiley:

Körsbären håller sej nog undan då Amanos är tuffare och större, flytta Amanona till eget kar så fungerar det nog bättre ska du se för Amanon brukar konkurera ut andra mindre räkor:D