Hej, jag undrar varför mina Blue tiger inte vill få yngel dom är könsmogna och har väntat länge nu, dom borde ha fått yngel för länge sen tycker jag. Jag har bra vattenvärden, kan de va att jag har 26°C? Det måste finnas någon anledning till detta
Jag har samma problemmed mina Tigrar, ser aldrig någon rombärande hona fast jag har båda könen och runt 23-24 grader i karet, dom är pigga och aktiva men bebbar anser dom sej inte behöva, inte än i alla fall:???
Mina blå tigrar har mycket tång att gå och plocka i och får lite mat varje dag. De ynglar av sig friskt, men hade en downperiod i sommras när jag var på semester - då fick de bara mat var tredje dag + att det blev 30 grader i akvariet. Lagom mycket vegetabilisk mat är mitt tips. Räkfoder + pulver , ex aminovita-p.
Fick mina räkor 2010-09-07, och då var dom nästan könsmogna, så väntat i 2 månader Dom har en varierad kost, bra med syre, mossa/tång, och en mossboll. Byter 1/3 vatten varannan vecka, 54 liters akvarium.
Får väll ha tålamod ett tag till annars blir dom fiskmat
Nej men ser tomt ut med 7 stycken i ett 54 liters kar, så släpper hellre i mina killifiskar i det karet om det inte blir fler räkor Det är inte värre än att jag matar fiskarna med artemia. Men visst det är ju inte kul eftersom man ser räkorna som husdjur, inte som fiskmat, kanske har ett 20 liters kar liggande åt dom någonstanns