Indetifiering äppelsniglar

Det är väldigt lätt att hitta hanarna bland snäckorna, dom gillar sex i massor, min hanne Janne är på gasen jämt, han kan inte låta tjejerna vara i fred :lol: :lol: :lol: !!! I morse var han igång och hadde gos med Karin, så det lär bli fler äggkokonger troligen i morgon, jag har 7 st för närvarande :smiley: :smiley: !!!

Ja, precis som peckoltia säger så ser man rätt fort om man har en kille eller en tjej för killarna jagar tjejerna hejvilt (ja hur vild nu en snäcka kan bli vill säga :wink: )
Annars kan man kolla in på höger sida (från snäckan sett) av huvudet och se om man ser vilket kön det är. Men det är svårt. Särskilt när man inte vet skillnaden på huur det ska se ut. :smiley:

Detta är hur akvarie växter ska se ut när dom anländer!! :smiley:
och observera, INTE som dom jag fick här om dagen,det var rena skräpet
Tack Peckoltia och Tomba :stuck_out_tongue:
Så,majki01
Musselblommorna och valisneria blir inte så där fruktansvärt fula av att skickas i denna “värme”!

Utan endast om det är en riktig skit kvalite på växterna från början! :evil:

Jag skrev att det KAN bli så…

Och din nya vali ser också lite tråkig ut i bladen? kan också ha orsakats av transporten.

Det är ju stor skillnad på växterna. De här ser mycket bättre ut!

mycket bättre…

Hur stora blir musselblomman…??

Majki, du är bara för mycket i mellan varven, det är Valisineria var. Tiger och dom har en lite rödaktig förg + att de är fläckiga, växterna är föröveigt i toppskick, men du kan inte ens medge när du har fel :lol: :lol: !!!

Knappt så jag vill svara på det… Du är OTROLIGt patetiskt nu…
Ja du har skickat mycket växter och dom har kommit fram gröna… bara för det betyder det inte att ALLA lyckas med det…
Jag har skrivit att det KAN bli fel i transporten… KAN KAN KAN…
Tycker du ska sluta va så patetiskt och tro att du svarar för alla som skickar växter…
Och sluta bete dig som 12 år och visa att du är en vuxen människa istället som vet bättre än så…

För dina svar är bara patetiska… Att du ens tror att bara för du skickat växter och dom är gröna när dom har anlänt att ALLA får det så…

Musselblommor kan man ha ute i damm med då kan de bli lika stora som salladshuvuden :shock:
Men i akvarium brukar de inte bli större än en knuten näve ungefär om de inte har för trångt att växa på :wink:

Härligt att musselblommorna kom fram idag, och att posten inte kontrollvägde paketet… :wink:

Ja du har skickat mycket växter och dom har kommit fram gröna… bara för det betyder det inte att ALLA lyckas med det…
Tycker du ska sluta va så patetiskt och tro att du svarar för alla som skickar växter…
Och sluta bete dig som 12 år och visa att du är en vuxen människa istället som vet bättre än så…

För dina svar är bara patetiska… Att du ens tror att bara för du skickat växter och dom är gröna när dom har anlänt att ALLA får det så…[/quote]

Damn it!!!
Tagga ner,vem är det som är patetisk som använder just det ordet 45 gånger i ett och samma inlägg,det är bara att inse att växten ,och då menar jag valisneria som jag fick förra gången, var i urkasst skick!!!
Och att denna leverans var så betydligt mycke bättre än vad jag hade kunnat tänkt mig :slight_smile:
Skickar man varor som är i bra skick, när man lämnar in dom inlämmnings stället samt att man förpackar dessa väl så kommer dom fram i fint skick!

Vill bara tillägga att om man är 12 år som du anser att peckoltia är så besitter man inte ett sånt vokabulär som hon!! :wink:

För dina svar är bara patetiska… Att du ens tror att bara för du skickat växter och dom är gröna när dom har anlänt att ALLA får det så…[/quote]

Damn it!!!
Tagga ner,vem är det som är patetisk som använder just det ordet 45 gånger i ett och samma inlägg,det är bara att inse att växten ,och då menar jag valisneria som jag fick förra gången, var i urkasst skick!!!
Och att denna leverans var så betydligt mycke bättre än vad jag hade kunnat tänkt mig :slight_smile:
Skickar man varor som är i bra skick, när man lämnar in dom inlämmnings stället samt att man förpackar dessa väl så kommer dom fram i fint skick!

Vill bara tillägga att om man är 12 år som du anser att peckoltia är så besitter man inte ett sånt vokabulär som hon!! :wink:[/quote]

Samma svar på det… Det finns alltid en risk att växter blir dåliga vid transport. Så är det och göra en så big deal av att någon tror att det är totalt omöjligt att dom kan va fina när man skickar och ha gulnat till dom kommer fram är ja “”“”“”" .

Inget som behöver bli så allvarligt och så stort…
Den risken finns liksom alltid…

Du har fått växter du är nöjd med nu:) Och det är ju faktiskt huvudsaken!
Så allt är ju frid o fröjd:)

Sitter i stugan och säger skål! :slight_smile:

Damn it!!!

Vill bara tillägga att om man är 12 år som du anser att peckoltia är så besitter man inte ett sånt vokabulär som hon!! :wink:[/quote]

Samma svar på det… Det finns alltid en risk att växter blir dåliga vid transport. Så är det och göra en så big deal av att någon tror att det är totalt omöjligt att dom kan va fina när man skickar och ha gulnat till dom kommer fram är ja “”“”“”" .

Det är inget mer att diskutera. Växter kan bli dåliga vid transport punk… … :S
Finns inget mer att säga om detta? bara o lägga ner det istället!..

Du har fått växter så pass fina så du är nöjd då är vi andra med nöjda!.

Det enda jag har försökt få fram med denna Tråd är att det finns ALLTID en chans att växter kan bli dåliga vid transport… sen att folk inga namn näms ska göra en sådan sak till en så stor sak… är en helt annan femma…

Du är TS och du är NÖJD.! Kalas bra!

Sitter i stugan och säger skål! :)[/quote]

Men snälla lilla du,du måste väl förstå att växterna inte blev dåliga under transportens gång,utan att dom var i riktigt dålig skick från början,klart att det kan hända att det går fel vid transporten “om” man inte ser till att packa in väl,och att dom är i risigt skick i från början!

Det var INTE värmen som ställde till detta problem med växterna,utan dom var helt enkelt i dåligt skick från början.
Det är RENT sk*tsnack i från din sida att hävda att dom har hunnit att blivit gula under transporten,ge dig!!
Du har fel ang detta,och du hade inte rätt denna gång!
Anser att det är du som bör lägga ner detta

Jag är defenitivt nöjd nu tack vara dessa underbara själar:)
Fler såna till denna värld :wink:

Kanske dags att låsa denna tråd?..endast massa påhopp…?

Här e inga mer påhopp ? Det är folket som inte förstod vad jag skrev… jag har inte skrivit att dom inte va dåliga innan dom blev skickade för det har jag ingen aning om… Det jag har menat på är att det finns alltid en risk att dom blir…

Jag vet inte vem människan är som sålt/bytat dessa växter så hur dom såg ut innan kan jag inte uttala mig om:)…
Så vi släpper detta alla tycker jag:) och fortsätter med den trevliga harmonin vi har:)…

Missförstånd kan ske överallt

Detta är juh ett forum där man disskuterar,alla har vi våra tankar,värderingar och vad vi tycker är rätt och fel.

Tycker ändå att vi har kommit till den punkten där vi inte kommer någon vart mer än vart vi är här och nu,vi har alla fått sagt det vi tänker och tycker:)

Så nu tar jag ett jätte skutt och hoppar till något annat intressant i stället :wink:

Okej har nu läst hela tråden och den har gått lite överstyr tycker jag.
Både Majki och Peckoltia har lashat ut mot varandra och ni kan väl nu dra ett streck över det och agree to disagree så att säga.
Trist när det ska bli en sådan har stämning på ett annars så underbart trevligt forum :frowning: