Jag gjorde ett byta,
Bytet skulle bestå av
6 stycken “rosa” äppelsniglar
1 jätte valisneria
och 2-4 musselblommor
1 javaormbunke
Växterna ser ut som om dom har legat i ett riktigt sump akvarium,han som jag fick dessa av hävda när han hade skickat i väg dom,i går alltså att sniglarna hade ändrat färg till brun-röd randiga i från rosa för att han hade “bytt” till vit sand.
Jag fick förklarat för mig att dom inte kan byta färg från rosa till brun röd randiga pga av sanden blir bytt.
Bifogar bilder
Jag är skit besviken,vad skulle ni ha gjort?
Det var ena taniga växter! Musselblommorn är ju till och med gula :shock:
Om du behöver mer musselblommor kan jag skicka till dig om du betalar frakten!
Så kan det vara. att dom är lite små brunaktiga när dom är små…
Fick ett gäng rosa av Tomba för ett bra tag sen dom va lite brunaktiga när dom kom men nu är dom knall rosa !
Jämför med de snäckor som jag skickade! Om de är samma färg är de rosa. Dock såg de inte allt för rosa ut, möjligtvis blandning bruna och rosa skulle jag tippa.
fy vad jag är aaaaarg:(
har juh inte hjärta att posta dom och skicka tillbaka dessa heller,
Så det blir till att vi behåller dom,så klart
Växterna skickar jag tillbaka minsann,usch riktigt fula var dom!
Haha,ja dom borde väl få tillbaka färgen enligt han i alla fall
vilken dum snubbe…orkar inte med sånt här :evil:
växterna är juh helt slutkörda,det han kommer att få i brevlådan kommer att vara en sörja med s*it
tydligen så var växterna i väldigt fint skick när han skickade dom,det berodde tydligen på värmen enligt honom
men det e klart, penselalger lär väl också kunna växa på akvarieväxter utanför akvariet
Jag har skickat musselblomma och andra växter i -10 graders kyla till +30 graders värme och de har alltid kommit fram fina och gröna! Över en natt blir de inte gula direkt! :shock:
Jo men i med dom i akvariet… Så blir dom bra efter några dagar…
Har sålt en hel del olika sorters valisneria och dom e känsliga för transport.
Dom blir fina efter några dagar i karet igen! Om inte det så slår den endå jord skott så att efter ett tag kan du ta bort den valisneria du köpte och behålla dom nya skotten som kommer underifrån:)
Samma med musselblommorna i med dom… Dom förökar sig som ogräs…
Jo det kan dom verkligen bli…
Bara för att en har skickat och haft turen att de alltid är gröna så betyder inte det att alla gör det…
Du får tänka outside the box…
Har skickat mycket växter i mina dar… Ibland är dom fina när dom kommer fram. ibland ser dom lite hängiga ut… så är det.
Som sagt… Dom blir fina igen…
Om inte dom blir fina så kommer i vilket fall som helst alla nya skott som kommer från valisneria bli fina.
jag har också skickat jäkligt mycket växter (då jag odlat växter förut) och de har ALLTID kommit fram gröna och fina! Kanske beror på hur mycket man packar in dom, för jag lindade in mina rejält.