Import?

Hur är det med import av räkor/fiskar/växter från eu land?
Karantän som gäller eller? Tänkte mest om man skulle springa på nåt kul när man är ute och far…

Om jag inte missat nåt är det rätt fritt inom EU. Man behöver inget tillstånd eller vetrinärsintyg. Det kan vara annat som man måste kolla upp som tex om flygbolaget tillåter räkor/djur på planet. Det är ju inga problem att beställa räkor och få hemlevererade från tex Tyskland. Dock har jag personligen haft lite dåliga erfarenheter med sämre kvalitet än väntat från tex rendo. Jag har själv köpt och tagit hem räkor från flera länder i Europa tidigare.

Tackar för det snabba svaret. Har ju sett en del trevliga saker när man vart runt på resen men aldrig vågat ta med. Smuggling är inte riktigt min grej, 10 år i ett tex Ungerskt fängelse är ju inget man strävar efter direkt :wink:

Dom kanske sparkar ut dej så du får sitta i finkan här istället;)!! Jag har köpt från Tyskland 2 gånger med dålig erfarenhet man bör välja en pålitlig affär om man beställer:)

Ok tänkte mest när man springer runt i zoo affärer och hittar nåt som ser fräscht ut.
Ja får man sitta i Sverige så får man kanske ta karen med sig , verkar ju ha det rätt soft här jämfört med i andra länder :roll:

Hehehe, här daltar dom med dem som sitter i finkan:lol:!!

Ja om du hittar något när du är ute och åker så ser du ju hur dom mår och i vilken kondition de är, jag får köpa räkor här hemma jag nu har inte ens råd att beställa längre:)

Vad beställde du för något från Rendo ? jag som har suttit o funderat på att beställa därifrån :S

Sen kan man ju alltid posta det och skicka hem det till sig själv med A-post eller liknande om man nu inte vill sitta i ett Ungerskt fängelse. ^^

Haha ja det va en smart ide’! :thumbs:

Det var ett tag sen men det var taiwan bees och nån neocaridina. Speciellt neocaridina varmsämre än väntat samt riktigt dåligt packat, kanske var en tillfällighet och att de är bättre nu vad vet jag

Hälsningar
Daniel

Jag är sugen på Bloody Mary Sakura… hoppas att dom har blivit bättre!